Gå til innhold

Fra Ati driver til Omega Driver!

Cold Snake

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har Hercules 3D prophet 9700 Pro, og jeg har hørt og lest at alle sier at Omega driver er bedre enn de offisiele driverne til ATI.

Så jeg tenkte at det var verdt en forsøk, så jeg gikk innpå www.omegacorner.com

Der fant jeg noe angående Hercules korta:

HERCULES VIDEO CARDS AND NORMAL ATI DRIVERS

I just discovered what the problem with the Hercules cards is... Only ONE setting is different from the normal ATI drivers:

DisableOverlayTheaterMode

On the normal drivers this is turned OFF by default, but in Hercules it is ON, You know why? Because there is no second RamDac and thus, if it is enabled in the drivers, they will try to load the secondary RamDac and the card will not boot.

To install normal drivers (like mine) in Hercules cards just run the setup, after the drivers are installed don't restart. Go into the registry and look for this key:

DisableOverlayTheaterMode

Change it from "0" to "1" in every instance, then exit and restart. They should work now.

If not let me know...

Good Luck!

Noen som har gjort dette, og funket det :dontgetit:

Og om det funker, hvordan kommer jeg inn på registry, og så finner DisableOverlayTheaterMode :dontgetit:

Endret av Cold Snake
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingemn problemer med Ati drivere, men vil teste Omega sine drivere også :yes:

Men jeg fant DisableOverlayTheaterMode på regedit, men der var flere 0'er og skal jeg rename alle til 1 da, høres litt rart ut :ermm:

Noen som har Hercules kort her,og som har gjort dette, og som kan forklare om det gikk bra osv ?

Skrevet

Har selv Hercules R 9800 Pro og bruker konsekvent ATI sine orginale driverne.

I følge dette forum så er det en god del som har hatt problemer med de nye Omega driverne, tempstigning osv.

Anbefaler deg å forsatt benytte ATI sine drivere - Cat 4.1 :thumbup:

Skrevet

En ting til, dere som anbefaler ATI-driverne i denne tråden, please les første posten en gang til. Å bruke ATI-driverne er årsaken til problemet, ikke bare omega-driverne. Enten bruk Hercules' drivere eller slå av overlayen.

Igjen, gjelder kun 8500LE.

Skrevet

fant ut at ATI sine drivere er faktisk bedre enn Omega. Sad but true. Leste det på en link som jeg fikk av en kompis, husker den ikke :( Men det var hvertfall en test om de nyeste ATi, Omega (og det var en til), drivere. Testen viste at ATi og den andre drivern var bedre enn Omega i de fleste tilfeldene, jeg bytte fra Omega til ATi nå og jeg merket en liten forskjell på hvordan textures ser ut, t.o.m skrivebordet mitt så annerledes ut (bedre/penere) når det gjelder farger.

Så jeg vet ikke helt jeg azz. Dere får søke rundt på google og finne ut hva som er best for dere. Jeg driver og tester ATi nå.

Skrevet
En ting til, dere som anbefaler ATI-driverne i denne tråden, please les første posten en gang til. Å bruke ATI-driverne er årsaken til problemet, ikke bare omega-driverne. Enten bruk Hercules' drivere eller slå av overlayen.

Okey, så hvis jeg forstår dette riktig, så gjelder denne feilen altså som jeg la inn både ATI og Omega driverne, men Ati driverne funker på mitt kort, og da skal Omega driverne fungere også ?

Har testa Hercules driverne før også, funker dem også.

hvis du er 99% sikker på at det kun gjelder 8500LE, så har du nok rett, men vil være sikker på at jeg forstår dette riktig :yes:

Skrevet

Har selv r9700 Hercules.

Kjørt både Omega og Ati drivere.

Fungerte prikkfritt begge deler, men det føger jo med klokkemulighet i selve omegadriveren.

Har en gang hatt brb med driveren, det var fordi jeg var for kjapp med å starte installasjonen av driverupdate etter restart.(med en gang windows bildet kom opp, da måtte jeg bytte til omega for å få det til å virke)

BTW del linja i regedit det sikter til er ikke relevant i de nyere driverne, tror det forsvant med 3.1 driverene.

Skrevet

Okey, så hvis jeg forstår dette riktig, så gjelder denne feilen altså som jeg la inn både ATI og Omega driverne, men Ati driverne funker på mitt kort, og da skal Omega driverne fungere også ?

Har testa Hercules driverne før også, funker dem også.

hvis du er 99% sikker på at det kun gjelder 8500LE, så har du nok rett, men vil være sikker på at jeg forstår dette riktig :yes:

"feilen" er at Hercules 8500LE kun har *en* RamDac. Driverne til ATI *og* Omega inneholder rutiner for å slå på denne andre RamDac'en. Men siden den ikke finnes vil Windows fryse når den laster driveren. Man kan enten slå den av i registeret som Omega sier, eller bruke Hercules sine drivere hvor den er deaktivert.

Men har du ikke 8500LE så trenger du ikke bekymre deg :)

Skrevet
fant ut at ATI sine drivere er faktisk bedre enn Omega. Sad but true. Leste det på en link som jeg fikk av en kompis, husker den ikke :( Men det var hvertfall en test om de nyeste ATi, Omega (og det var en til), drivere. Testen viste at ATi og den andre drivern var bedre enn Omega i de fleste tilfeldene, jeg bytte fra Omega til ATi nå og jeg merket en liten forskjell på hvordan textures ser ut, t.o.m skrivebordet mitt så annerledes ut (bedre/penere) når det gjelder farger.

Så jeg vet ikke helt jeg azz. Dere får søke rundt på google og finne ut hva som er best for dere. Jeg driver og tester ATi nå.

De originale driverne er kanskje noen fps raskere, men jeg opplever at omegadriverne er betydelig mer stabile på alle måter.

Skrevet

Da prøver jeg med å legge inn Omega drivere til mitt Hercules 3D prophet 9700 pro.

Men når jeg skal tilbake til ATI driver, om jeg ikke er fornøyd, hvordan avinstalerer

jeg omega driver ?

Har lest det at når jeg skal skifte til Omega, er det bare til å fjerne kontrollpanelet, og så innstalere Omega driver, så overskreden den Ati driverne jeg har nå, og legger inn kontrollpanelet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...