Gå til innhold

Småforbannet Powercolor eier.


Anbefalte innlegg

Nå har jeg ikke gjort annet de siste dagene enn å finne ut hva problemet kan være med Powercolor Radeon 9800 PRO kortet mitt.

Det lagger nesten like mye som mitt gamle kort (Geforce 3 Ti 200) i spill.

Får elendig 3D Mark2001 SE score også (10500).

 

Jeg har :

1) Format C:

2) Lagt inn de nyeste ATI driverne (Catalyst)

3) Lagt inn nyeste driver (4in1)

 

Ellers dilla fram og tilbake i BIOS for å prøve å finne en løsning..

Prøvde å flashe BIOS, men den nektet blankt på det, men det skal vel strengt tatt ikke være nødvendig?

Har en brukbar PC også : AMD XP 1800+, 512 DDR Ram...

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Bruke angrefristen fra komplett.no kanskje? for dette var jeg langt ifra fornøyd med..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå har jeg ikke gjort annet de siste dagene enn å finne ut hva problemet kan være med Powercolor Radeon 9800 PRO kortet mitt.

Det lagger nesten like mye som mitt gamle kort (Geforce 3 Ti 200) i spill.

Får elendig 3D Mark2001 SE score også (10500).

 

Jeg har :

1) Format C:

2) Lagt inn de nyeste ATI driverne (Catalyst)

3) Lagt inn nyeste driver (4in1)

 

Ellers dilla fram og tilbake i BIOS for å prøve å finne en løsning..

Prøvde å flashe BIOS, men den nektet blankt på det, men det skal vel strengt tatt ikke være nødvendig?

Har en brukbar PC også : AMD XP 1800+, 512 DDR Ram...

 

Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Bruke angrefristen fra komplett.no kanskje? for dette var jeg langt ifra fornøyd med..

uff ja, ryktet til Power color blir stadig dårligere ser jeg. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg har sagt dette i mange tråder, anbefaler dere å kjøpe Hercules i stedet for alle disse billigmerkene. Jeg er klar over at Hercules er noe dyrere en de andre Radeon merkene, men det er ekstremt skjelden noe problemer med de. De har satsett sterkt på bedre vifter og kjøling, dette er jo svært viktig pga av disse Radeon kortene blir svært varme.

 

Hercules :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har sagt dette i mange tråder, anbefaler dere å kjøpe Hercules i stedet for alle disse billigmerkene. Jeg er klar over at Hercules er noe dyrere en de andre Radeon merkene, men det er ekstremt skjelden noe problemer med de. De har satsett sterkt på bedre vifter og kjøling, dette er jo svært viktig pga av disse Radeon kortene blir svært varme.

 

Hercules :thumbup:

Enig der John Kr. Hadde selv et hercules 9800xt kort. Det er det mest stabile kort jeg noen gang har testa. Hercules :thumbup:

Lenke til kommentar
Nå har jeg brukt DriverCleaner for å fjerne drivere som kan ligge igjen å lure.

Installerte den nyeste Omega driveren, men ingen forskjell...

Selv om jeg har en XP 1800+ prosessor skal det da ikke ha så mye å si.

Skal hvertfall ikke fungere like dårlig som mitt gamle Geforce 3 Kort.

Merkelige greier ass. Har du testa 3Dmark 03???

Lenke til kommentar
pfffff

 

ustabilt, det er det samme kortet. Kan skje feil med hercules som alle andre merker.

 

 

få inn chipsett drivere som virker.

Ja det kan skje feil med Hercules som andre merker, men så langt er erfaringene at Hercules har vesentlig mindre feil en de andre Radeon merkene.

:yes:

Lenke til kommentar
pfffff

 

ustabilt, det er det samme kortet. Kan skje feil med hercules som alle andre merker.

 

 

få inn chipsett drivere som virker.

Ja det kan skje feil med Hercules som andre merker, men så langt er erfaringene at Hercules har vesentlig mindre feil en de andre Radeon merkene.

Nå tenker jo dere feil. Ja Hercules-feilprosenten er lavere her på forumet, men så er eieprosenten av PowerColor mye høyere, altså det er ca. 5 ganger så mange her på forumet som har PowerColor istedet for Hercules.

 

Sjekk at du har installert alle chipsett drivere, nødvendige hardwaredrivere etc og prøv 3Dmark03. 3Dmark01 er veldig systemavhengig og det systemet var lite å skryte av.

Lenke til kommentar
Jeg har sagt dette i mange tråder, anbefaler dere å kjøpe Hercules i stedet for alle disse billigmerkene. Jeg er klar over at Hercules er noe dyrere en de andre Radeon merkene, men det er ekstremt skjelden noe problemer med de. De har satsett sterkt på bedre vifter og kjøling, dette er jo svært viktig pga av disse Radeon kortene blir svært varme.

 

Hercules :thumbup:

som jeg skulle sagt det selv! :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har sagt dette i mange tråder, anbefaler dere å kjøpe Hercules i stedet for alle disse billigmerkene. Jeg er klar over at Hercules er noe dyrere en de andre Radeon merkene, men det er ekstremt skjelden noe problemer med de. De har satsett sterkt på bedre vifter og kjøling, dette er jo svært viktig pga av disse Radeon kortene blir svært varme.

 

Hercules :thumbup:

som jeg skulle sagt det selv! :thumbup:

Powercolor er et billigere kort, men ikke noe dårligere for det. Gjennomsnittelig, etter det jeg har sett, kan de nyere PowerColor kortene klokkes høyere enn Hercules kortene. Det innebærer at det er en bra kjøleløsning på PowerColor kortene. Akkuratt nå sitter jeg med PowerColor 9800Pro flashet til 9800XT og kjører 436/388 på core/minne med standardkjøling.

 

Det er nok du som er uheldig med systemet ditt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...