Ahagmann2000 Skrevet 31. januar 2004 Skrevet 31. januar 2004 (endret) Heisann! Jeg har nylig kjøpt et ASUS Nforce 2 HK, skulle til og legge inn windows XP, lett match skulle man tro... Men den gang ei. Det som skjer under installsjonen i dos er at installasjons programmet påstår at det mangler masse filer på cd'en, noe sånt som 10-15 .sys og .dll filer. Dette gjør jo også at jeg som oftest for opp blåskjerm på slutten av installsjonen. Men prøvde en gang til, da var det pluteselig 10-15 andre filer som manglet, ikke de fra første gang altså. Dette er jo meget rart. Jeg tenkte først at det kunne være noe galt med Hardisken, men neida det samme skjedde når jeg prøvde med en annen hardisk. jeg prøvde deretter og legge inn Windows 2000, men det samme skjer der også, det mangler masse filer under installsjonen. Det eneste som jeg kan legge inn uten noe problemer er windows 98 Nå jeg lurer litt på om det er noe galt med IDE kontrolleren på HK. Har også installert XP på flere andre maskiner med den samme cd'en uten noen problemer i det hele tatt. Noen som har opplevd at system filer har "manglet" fra cd'en under installasjon av windows XP, hva gjorde dere for og unngå dette problemet/fenomenet ? Mvh Hagmann Endret 31. januar 2004 av Ahagmann2000
Hårek Skrevet 1. februar 2004 Skrevet 1. februar 2004 Ja, har opplevd akkurat det samme med XP, mens 2000 virket OK. For meg hjalp det å bytte CD drev, fra en Plextor CDRW til en gammel vanlig CD.
Ahagmann2000 Skrevet 1. februar 2004 Forfatter Skrevet 1. februar 2004 Tror ikke at det er noe galt med de optiske enhetene, har nå prøvd med 3 forskjellige. 1.Sony 52x CD-ROM 2.Pioneer DVD-ROM 3.Plextor 24x CD-R/CD-RW. Så da er det vel bare og sende det tilbake tik komplett og si at det antaglivis er noe galt med IDE kontrolleren på hovedkortet?! Mvh Hagmann
spyfish Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Hei hei, opplevde akkurat det samme første gang jeg sku legge inn xp på maskin. Det viste seg da at jg hadde en defekt rambrikke. Jobber idag på et lite pc verksted, og det viser seg at i 90 % av tilfellene er det ram som er defekt. Selv ny ram har skremmende høy feilprosent.
Clint Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Har også opplevd det samme. Jeg tok ut og byttet plass på RAM brikkene. Funket fint etter det. Men kanskje du må bytte en eller flere brikker. Prøv deg frem. Lykke til!
Jarmo Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 (endret) nForce2 kortene kan være litt vrange av og til med XP-inst. Hvis du har et gammelt PCI- skjermkort så bruk det ved inst. Etterpå når du har fått inst. skjermkort/chipsett drivere, kan du gå tilbake til AGP/integrert s.kort..... Virker alltid hos meg Endret 2. februar 2004 av jarmo
zup Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Er endel som opplever akkurat det problemet du beskrev når de har satt hardisken i hd1 og cd-rom i hd0 på IDE kontrollerene, samt også problem når det ikke er satt master/slave/cable select. Mener å ha lest noe om at WinXP ikke finner rett disk/cd-rom med de default innstallasjons driverne.
petterg Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 TIpper du har møkk på laserhodet i cd spilleren. Bytt til en annen cdrom så kommer du i mål.
Thorvald Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Hei hei, opplevde akkurat det samme første gang jeg sku legge inn xp på maskin.Det viste seg da at jg hadde en defekt rambrikke. Jobber idag på et lite pc verksted, og det viser seg at i 90 % av tilfellene er det ram som er defekt. Selv ny ram har skremmende høy feilprosent. Må bare bekrefte dette. Skremende men sant.
Supervisor Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Jeg hadde samme problem med Asus A7V8X. Fant på en Asus forum at det hjelper ved å skru av alt i BIOS-en (med alt mener jeg innebygd lydkort, nettverkskort, Raid, comm ports, LPT port) og installere dem senere fra Windows. Det kan kanskje synes dumt, med det virket for meg. Installasjon gikk smertefritt etter to dager med store hodesmerter.
Poppe Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Når den kommer opp med at filer mangler så tror jeg det må være noe galt med enten cd'n eller den optiske enheten.
Jarmo Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Når den kommer opp med at filer mangler så tror jeg det må være noe galt med enten cd'n eller den optiske enheten. Man får også slike meldinger med defekt minne......
Ahagmann2000 Skrevet 2. februar 2004 Forfatter Skrevet 2. februar 2004 Jeg får bare prøve meg frem steg for steg....
westa Skrevet 2. februar 2004 Skrevet 2. februar 2004 Jeg oxo har opplevd dette, skiftet RAM, alt OK.
Ahagmann2000 Skrevet 4. februar 2004 Forfatter Skrevet 4. februar 2004 Byttet RAM og Skjermkort, gikk kjempefint, takk for all hjelp. Lenge leve HW Forumet! Mvh Hagmann
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå