Gå til innhold

Guide : flash 9600 TIL 9600XT


VeXx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når jeg flasher så kommer det error og jeg har prøvd både Asus og Powercolor sin Bios. Begynner å bli sur.

Ja, de fleste får error pga filnavnet. Du MÅ rename filen til bare 9600xt, og ikke det "lange" filnavnet. Flashrom har problemer med å lese de :) Det skal funke for de fleste ;)

Lenke til kommentar

Dette er jo genialt da VeXx :thumbs: Tøft å få 9600 xt kort ut av pro kortet mitt :w00t:

 

Men hvilken BIOS skal jeg velge til Sapphire 9600 Pro? Må jeg velge Sapphire sin XT eller kan jeg velge en annen (Asus sin)? På RAM'en står det Samsung 319 og et annet nummer under. Vet du om dette er 2,8 ns eller 3,3 ns?

Lenke til kommentar
Dette er jo genialt da VeXx :thumbs: Tøft å få 9600 xt kort ut av pro kortet mitt :w00t:

 

Men hvilken BIOS skal jeg velge til Sapphire 9600 Pro? Må jeg velge Sapphire sin XT eller kan jeg velge en annen (Asus sin)? På RAM'en står det Samsung 319 og et annet nummer under. Vet du om dette er 2,8 ns eller 3,3 ns?

Da burde du bruke Sapphire, ser enkelte Sapphire brukere har problemer med ASUS sin BIOS (i motsetning til det jeg har sett tidligere).

 

Samsung 319XXXX minne er 2.8ns :)

Lenke til kommentar
Hei. Har asus a7n8x-e delux og connect3d 9600.

 

Når jeg prøver og flase får jeg feilbeskjed

error opening file. har prøvd 2 forskjellie bios versjoner...

noen som kan si hva jeg gjør galt?

Rename filen til KUN 9600xt og ikke det lange navnet.. Altså BIOS filen :) Har skrevet det i guiden, tror jeg må forklare den litt nærmere i guiden, da det problemet har rammet 80% av dere :)

Lenke til kommentar
Dette er jo genialt da VeXx :thumbs:  Tøft å få 9600 xt kort ut av pro kortet mitt :w00t:

 

Men hvilken BIOS skal jeg velge til Sapphire 9600 Pro? Må jeg velge Sapphire sin XT eller kan jeg velge en annen (Asus sin)? På RAM'en står det Samsung 319 og et annet nummer under. Vet du om dette er 2,8 ns eller 3,3 ns?

Da burde du bruke Sapphire, ser enkelte Sapphire brukere har problemer med ASUS sin BIOS (i motsetning til det jeg har sett tidligere).

 

Samsung 319XXXX minne er 2.8ns :)

VeXx: worshippy.gif

Lenke til kommentar

Hvis kortet ditt ikke klarer 500/300 mhz så er det ingen vits i at du flasher det.

Du må altså overklokke det til denne hastigheten først for å sjekke om det klarer det... for denne hastigheten vil bli satt som default etter at du har flashet kortet.

Endret av Myrull
Lenke til kommentar

SJJEEEFvexXern :)) , har sapphire radeon 9600 pro selv. Angrer litt på att jeg ikke kjøpte non pro når jeg ser dette her, men er vell kanskje større mulighet for og lykkes med pro ? :) . Sitter i nordsjøen nå men skal prøve alt dette her når jeg kommer hjem om 3-4 dager !! VEEXXX ruler =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...