Gå til innhold

Problem med "chassis fan"

FuglFøniks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg skal sette på "chassis fan" så kommer det bare piping og jeg får beskjed om at "chassis fan is below threshold" hva er problemet?

noen som vet en løsning?

sjekk bilde nedenunder

problem.jpg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har hatt det samme problemet etter at jeg installerte en ny version..

kan ikke si deg hva problemet er.. men har du kobla vifta til hovedkortet ? da skal det komme opp..

Skrevet
Kan det være mulig at du har koblet kabinettviften på kontakten til PSUen. På bildet ser jeg at "Power fan" snurrer og går på 6000 rpm. Er dette virkelig PSU-viften eller er det kabinettviften?

Det er nok Deltaen det ja...

Skrevet (endret)

hvis du har 2 vifter på PSU, legger BIOS dem sammen, så det ser ut som det går noe ****** fort. har selv to der, og de har ikke mer fart enn rundt 2,5-3k, men BIOs og andre progs viser mellom 5 og 6k

Endret av Dimensionx
Skrevet

Dette gjør du:

Klikk på Settings

Her kan du forandre på vifte "hastighets alarmen". Det gjør du ved å endre på: Chassis Fan Threshold

Min står på 2200 RPM (Runder Per Minutt)

Skrevet
Kan det være mulig at du har koblet kabinettviften på kontakten til PSUen. På bildet ser jeg at "Power fan" snurrer og går på 6000 rpm. Er dette virkelig PSU-viften eller er det kabinettviften?

Jeg har koblet psu viften min til psu_fan kontakten men hastigheten vises på chassis fan monitoren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...