Gå til innhold

Er det verdt det?!?


Anbefalte innlegg

er det verdt å betale 1-3K for et sett med vannkjøling? Får du valuta for pengene?

jeg har en p4 med boxed vifte, som jeg har klokket fra 2.4 til 2.8, temp'en ligger på ca <30 på idle og 40+ på load. vil gradene synke MYE mer eller?

 

Keywords: Er det verdt det?

 

og hva er best av å kjøpe deler eller sett?

Endret av Diablito2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du mulighet til å montere radiator ute/annet rom.så er det verd det synes jeg.Få vekk støyen..

 

Har et ganske nytt kjøleskapet stående vedsiden av PCen og når kompressoren i det ikke går,så støyer det mere enn PCen min.

 

Men det er jo en hobby,og du klarer å hente ut noen flere MHz med vannkjøling men da må du gjerne bruke 2-3k.

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

skal man ha radiatoren i et annet rom må man jo ha et godt stykke med slanger. jeg prøver jo å få maskinen min så stille som mulig, som har vist seg å være vannsklig :(

jeg tror jeg faktisk over tid brukt over 2k på vifter, viftestyring, støydempings-matter osv osv.

den Bråker ikke, det er mer en during, men jeg hører den ute i nabo-rommet, som er ca 4 m unna maskinen, og maskinen står inni et lyd-dempet skrivebord:)

se om jeg få tatt noen bilder nå..

Lenke til kommentar
http://images.fotopic.net/?id=2599182&outx...ize=1&nostamp=1 <-ta minus de platene foran og filtere på siden, så har du det. :) bak det er et et chieftec maxi tower.

Pult-casemod med andre ord ;)

 

Har bestilt et Chieftec sett selv, gleder meg til å bli kvitt viftebråk fra GPU+CPU+chipset :)

 

Trådstarter: Det eliminerer selvsagt ikke all støy! Du vil jo fortsatt oppleve støy fra kabinettvifter og PSU, men kabinettviftene kan ihvertfall kjøres på lavere hastighet enn før = mindre bråk.

Lenke til kommentar
http://images.fotopic.net/?id=2599182&outx...ize=1&nostamp=1 <-ta minus de platene foran og filtere på siden, så har du det. :) bak det er et et chieftec maxi tower.

Pult-casemod med andre ord ;)

 

Har bestilt et Chieftec sett selv, gleder meg til å bli kvitt viftebråk fra GPU+CPU+chipset :)

 

Trådstarter: Det eliminerer selvsagt ikke all støy! Du vil jo fortsatt oppleve støy fra kabinettvifter og PSU, men kabinettviftene kan ihvertfall kjøres på lavere hastighet enn før = mindre bråk.

jeg har både isolert skrive bordet og kabinettet inni der! biltema matter rundt kabinettet, og dette settet inni kabinettet. og enda lager den during. vurderer å kjøpe meg vannkjøling for å bli kvitt meste parten av viftene

Lenke til kommentar
jeg har både isolert skrive bordet og kabinettet inni der! biltema matter rundt kabinettet, og  dette settet inni kabinettet. og enda lager den during. vurderer å kjøpe meg vannkjøling for å bli kvitt meste parten av viftene

Hmmm blir ikke det vanvittig varmt? Eller har du installert vifter i pulten? :)

 

EDIT: Hva slags kabinett har du?

Endret av Berrern
Lenke til kommentar

Ser man på vannkjøling kun på cpu, så er det ikke verdt pengene.. Finnes gode cpukjølere i dag som klarer jobben like godt, og like stille..

 

MEN... med samme viften kan du også da kjøle graffikkortet og chipset... DA vil det gjerne være mer aktuelt. Om det lønner seg må man jo vurdere selv om man har lyst/råd til å øegge ut 2000-3000 for kjøling av pcen...

 

Husk at hvis du velger kjøleblokkene med omhu, og er litt fingernemm, så har du en kjøleløsning som varer "livet ut".. Med dagens utstyr som gir fra seg mer og mer varme så blir det snart nødvendig med vannkjøling uansett...

Lenke til kommentar

kan være harddiskene dine som bråker. har du prøvd å henge opp disse i strikk eller lignende?

 

Vibrasjoner lager en god del støy, det også.

Selv hørte jeg min maskin i kjelleren selv om den stod i 1. etg, men når jeg fikk hengt opp harddiskene i en strikkløsning ble det virkelig tyst. :)

 

maskinen min er nå ikke omtrent ikke hørbar, og jeg har kun ett Lianli-kabinett med tynne aluvegger.

 

Hadde jeg hatt ett støydempet kabinett med stålvegger, hadde stillheten vært total.

 

Selv har jeg vannkjøling på CPU og Chipset, og er du villig til å satse på å få vekk støy for godt, er det den beste løsningen.

Har en spenningsregulator på viften, og kjører den på såpass lavt turtall at den ikke er hørbar.

Ettersom dette er den eneste viften jeg har i kabinettet (untatt PSU og Artic Cooling-kjøleren på GPU, (som også er utrolig stille) ), blir støyen lite merkbar. :)

 

Seagate Harddisker gjør også sin del av jobben til å holde støyen nede.

Endret av v0id
Lenke til kommentar

hmm, masse info her :) men kanskje et annet spm. er om jeg skal kjøpe et komplett sett(watershill elns) eller kjøpe i deler. evt anbefaling til kurante sett? (jeg har en iceberg kobber kjøler på VGA og en passiv kjøler på shipsett, så det hoved saklig cpu som skal kjøles.

 

men da er det om det er verdt det igjen. siden det er KUN cpu som skal evt kjøles av vann, da kan jeg jo hovedsaklig bruke 4-500 kr på en HSF. eller.....

 

ps, er litt brisen, så det kan være mange skriveleifer!

Lenke til kommentar

Blir ikke helt bortkasta..Du kan og kjøle HDene og så pakke dem godt inn til dem blir helt uhørlig.

 

Kan du mekke litt selv så kan du lage deg en veldig grei HD kjøler til en rimelig penge.

 

http://home.broadpark.no/~tsvikse/DSCF001422.jpg

 

Ellers så kan du se litt hvordan jeg har gjort det..

1000kr har jeg brukt på mitt system(gratis radiator)

http://home.broadpark.no/~tsvikse/

 

TaZ

Lenke til kommentar
Ser man på vannkjøling kun på cpu, så er det ikke verdt pengene.. Finnes gode cpukjølere i dag som klarer jobben like godt, og like stille..

Verdt pengene? Kanskje ikke, men en god CPU-basert vannkjøling kjøler langt bedre enn en vifte.

 

Ingen vifter kan måle seg opp med en skikkelig vannkjøling :)

 

Men selvfølgelig kommer det an på behovet ditt, og hvor mye MHz du ønsker å vri ut av CPUen din.

Lenke til kommentar
Jeg har en jævli radiator som jeg gjerne vil sette utforbi hybel'n..men viss jeg har 5meter rør ut og 5m inn vil det bli for mye for ei pumpe slik som "taz" har ????

Jeg har ca 6 meter slange (7mm innvendig) totalt i mittt system og da kjøler jeg CPU,GPU,NB,PSU og 1 HD..

 

Radis utendørs og det funker fett det..

 

Men for å få opp hastigheten på vannet så setter du bare en lik pumpe til inn i serie..

 

TaZ

Lenke til kommentar
1-3k? LOL... vannkjøling = 3-4k.. 1-3k ikke verdt det for da får du elendig kjøling,,,

Så du mener jeg har elendig kjøling??

 

Hvordan kan jeg da kjøre [email protected] og i tillegg (se post over) og ligge under 40 grader på CPU med 100% load 24/7 ?

 

Skal du være tøffest i gata bruk 3-4k.

Skal du bare fjerne støy så trenger det ikke bli så dyrt..Klare å klokke mere er bare bonus..

 

TaZ

Endret av taz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...