Gå til innhold

Polygoner!


Qwseyvnd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo!

Hmm...lurer på hvor mange millioner klarer skjermkortene...vet GeForce 256 klarer 10 million, PlayStation2 66 mill, Xbox 120 mill, men hva med GeForce3, GeForce2 Mx, GF4 Ti, FX osv? Vet dere hvor jeg finner?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ge-force ti-kortene ligger på ca 100-130 mill

ati 9800-serien tror jeg ligger på ca 330 mill

 

ge-force mx 400-440 ca 25-35 mill

 

men vet ikke om alle kortene...

Skrevet

Hmm...hvorfor klarer ikke Windows utnytte maskinen skikkelig?

 

Se eksempel på program som rendrer 800.000 da begynner skjermkort å være flaskehalsen...Er Linux så mye bedre?

Skrevet
Hmm...hvorfor klarer ikke Windows utnytte maskinen skikkelig?

 

Se eksempel på program som rendrer 800.000 da begynner skjermkort å være flaskehalsen...Er Linux så mye bedre?

Hvis du snakker om 3D som 3DstudioMax / Maya etc.. så rendrer du aldri med skjermkort, du rendrer med systemet ditt. Real-time rendering er noe som brukes i spill, og har du 800.000 polygoner på et objekt i 3D er det gjerne finere enn noe du får se i spill ;)

Skrevet

Teoretiske polygon/s tall sier ganske lite. I virkelige spill har f.eks ikke xbox kommet over 15 mill (så vidt jeg vet), mens gamecube har oversteget det teoretiske tallet nintendo har kommet med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...