Gå til innhold

Hypotetisk - hva skjer hvis vifte stopper?

khelben

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker vi CPU vifte?, hvis så så har enkelte hovedkort CPU overheating protection som skal slå av pc'n hvis CPU'n blir for varm.

Hvis dette ikke funker kan du speile egg på den før hovedkortet,vifta og cpu'n blir ødelagt :D

Skrevet
Stopper kortet automatisk?

khelben

Hvilket kort?

HVis det er CPU kommer det an på hvilke type CPU du har, må jeg få legge til at du skal være trygg med Intel.

Ps: Ingen kort stopper!

Skrevet

Du kan merke noe "lagging" i begynnelsen, deretter kan du gå i blåskjerm, som skjer ofte med meg, ettersom vifta er f*cket!

Sjelden de tar skade av det, men kan nok hende du får blåskjerm...

Skrevet
Grafikk kort selvfølgelig

ja selvfølgelig er det skjermkortet, det finnes jo ingen andre kort i pc'en.

og det kommer helt ann på hvilket kort du har og om du har god ventilasjon i pc'en.

Skrevet

Hvis noen hadde lest kategorien så hadde vi nok sett at det var skjermkort det var snakk om.

Tror ikke det vil ta skade av det. Kanskje over tid...

Skrevet

Jeg har et gammelt 9200 kort med ei fæl hylende vifte. Har nappe den ut for lenge siden og kortet funger helt utmerket uten vifta. Men så er jeg ikke noe ihuga spiller heller ;)

Skrevet

Hvis noen hadde lest kategorien så hadde vi nok sett at det var skjermkort det var snakk om.

Semi-pro, pc-fixer!!!

Jassååå? :scared:

Med den Semi - titelen bør man forvente et mer pro svar...

Skrevet

Semi-pro, pc-fixer!!!

Jassååå? :scared:

Med den Semi - titelen bør man forvente et mer pro svar...

Hvis eg får vite hvilket kort det dreier seg om så kanskje det...

Skrevet

og det kommer helt ann på hvilket kort du har og om du har god ventilasjon i pc'en.

Forum -> Hardware -> Skjermkort, skjermer

Ja, selvfølgelig er det skjermkort! les før du slenger møkk :cool:

hvertfall, skjermkortet blir i værste fall overopphetet, og etter litt tid begynner du se artifacts, sånne hvis små flekker som danser rundt på skjermen din, også begynner den å bugge, særlig i 3d saker. også blir det svart også må du kjøpe nytt skjermkort.

I beste fall skjer det ingenting fordi du ikke bruker skjermkortet til noen "tunge" oppgaver. feks at du bare spiller kabal e.l. på pc'n og kortet ikke lager noe spes med varme, men dette tviler jeg på.

I mellomste fall er det mange ting som kan skje, les det de andre har skrevet :)

Skrevet

Jeg har tatt av viften på mitt Radeon skjermkort. Den begynte å bråke litt mer enn ønskelig...

Skjermkortet har ikke vist feil eller mangler ennå, ihvertfall...

Skrevet
Snakker vi CPU vifte?, hvis så så har enkelte hovedkort CPU overheating protection som skal slå av pc'n hvis CPU'n blir for varm.

Hvis dette ikke funker kan du speile egg på den før hovedkortet,vifta og cpu'n blir ødelagt :D

Det skal bli VELDIG varmt før HK of vifte/kjøler blir ødelagt da! CPUn derimot kan lett ta kvelden hvis ikke har auto shutdown ved høye tempraturer!

Skrevet

Finnes det ikke noen andre kort i PCen? Er det noen som er litt på bertur og burde ta en titt i PCen sin nå eller? :laugh:

Skrevet (endret)

det blir vel overopphetet til slutt, det som alt annet.

Holdt forresten på å drepe mitt grafikkort i går ved å la maskinen scanne for hva skjermkortet mitt kunne kjøre på, flashet det! det kom på 522/1020, satt på de innstillingene og kortet døde nesten, det flimret utahelvete og jeg trodde jeg hadde tapt 3000 kr, men heldigvis fikk jeg stilt ned på frekvensene :D

Måtte bare si det :green:

EDIT: jeg var dum nok til det ja :no:

Endret av SupremeX

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...