Debauchery Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Jeg skal overklokke min AMD Athlon XP 2800+ "Barton", men har som nevnt ikke store peilingen på hvordan jeg bør gå frem. Dette er systemet mitt: Asus A7N8X Deluxe/GD hovedkort Socket A AMD Athlon XP2800+ 2.083 GHz 333 MHz bus "Barton" DDR-DIMM PC3200 512MB DDR CL2.5 Excalibur ATI Radeon 9800 / 128MB IBM Deskstar 180GXP -CPU kjøleren er en EKL Blade XP Papst Socket A, som du kan du se her. Hovedkortet støtter opp til 400 MHz FSB. Jeg har 3 kabinettvifter utenom. For øvrig er ingenting overklokket. Så, derfor ber jeg ydmykt om råd og erfaringer som dere der ute måtte være i besittelse av. Takk på forhånd!
Morph3us Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Denne vil kanskje hjelpe deg slik den har hjulpet meg og mange andre
lahaso Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 (endret) Regner med at prosessoren din er låst multiplier på. Det eneste du kan gjøre da er å høyne FSB. Men vær forsiktig å ikke kjør på for masse. Stiller du høyt uten å stille opp volt så blir CPU veldig ustabil. Stiller du opp volten må du være obs på at temperatur stiger. Er bare å prøve seg frem til du finner en stabil hastighet. Har samme CPU selv som jeg har klokket til 2375MHz = 12.5 x 190FSB (Har vcore på 1.725) Lykke til! [edit: Kanskje litt bedre å følge guiden som Morph3us henviser til, litt mer utdypende en det lille jeg skrev] Endret 29. januar 2004 av Amphipod
Debauchery Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Skrevet 30. januar 2004 Takker for svar Har ikke forsøkt noe ennå, men jeg skal komme tilbake med evt. spørsmål seinere. Tusen takk så langt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå