Gå til innhold

Bør Hasj/Marihuana legaliseres?


sluffy

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på hva folk her inne på forumet mener om denne saken. Jeg har en del argumenter for og imot, men kommer ikke på noe god måte å formulere de nå så de kommer bel ut underveis... :D

 

og for de som har lyst å lære litt så kan disse stedene være greie:

www.razzia.no - en hasjvennlig side som har en god del info, både for og i mot

www.caplex.no - alle vet vel ka dette er, her står det veldig lite, men det er et leksikon så de er vel tilnærmet objektiv i det de skriver

www.rusinfo.no/hasj/ - side med en del info, og masse bullshit/propaganda...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hasj er basj og marihuana er neppe bra det heller, aldri prøvd det selvsagt, driver ikke med sånn tul bortsett fra att kroppen kanskje får et tilskudd av alkoholiserte molekyler et par helger i månden.. så nei jeg synes det kan være ulovlig, like morro hver gang politiet komemr med hunden sin å tar folk på skolen :D

Lenke til kommentar

Som jeg har skrevet før;

 

Hasj burde blitt legalisert, avgiftsbelagt og solgt over disk. Det hadde fjernet en haug med penger fra halvkriminelle drittunger over til staten, noe som hadde kommet samfunnet generelt til gode. Hasj er absolutt ikke min greie, men hvis folk liker å bli sløve og giddalause uten å skade andre, gjerne for meg.. man kan ikke akkurat si det samme om alkohol.

Strafferammen for import av hardere stoffer, derimot, burde økes drastisk, kombinert med skjerpede og hyppigere kontroller ved grensene (betalt av pengene hasj-salget dro inn, kanskje?), samt bedre forebyggende arbeid i skolene. At en eller annen fjortis røyker en joint eller to hver helg er ikke et samfunnsproblem, men junkier som går inn og ut av avrusningsklinikker, kaster fra seg brukte sprøytespisser, må gjenopplives i trappeoppganger, og koster alle andre flerfoldige tusen (i skattepenger, men dog) er.

Lenke til kommentar
hasj er basj og marihuana er neppe bra det heller, aldri prøvd det selvsagt, driver ikke med sånn tul bortsett fra att kroppen kanskje får et tilskudd av alkoholiserte molekyler et par helger i månden..

Når du drikker alkohol dreper du hjerneceller, dvs. be blir borte vekk og kommer aldri tilbake igjen. Når du røyker/spiser hasj (og/eller andre deler av Cannabis planten) bedøver du bare hjernecellene, noe som gjør at alt rundt deg "går saktere". Disse cellene vil komme tilbake igjen i drift etter et par timer. Eneste som kan være litt kjipt er at det legger seg et fettlag rundt hjernen og i blodårene, men dette går vekk etterhvert. Og du vil ikke merke noe til det, eller ta noe som helst skade av det hvis du ikke røyker veldig masse veldig ofte (dvs. røyke gjerne et gram hver dag over en lengre periode).

 

Hasj bør bli legalisert på lik linje med alkohol som er mye farligere. Hvor mangen har opplevd at personer har blitt agresiv etter å ha inntatt alkohol? Og hvor mange har opplevd det samme atter inntak av hasj?

Lenke til kommentar

Må du til samtale terapi pga. cannabis er du enten "svak" eller røyker ALT for mye... Skal mye til for å bli dophue av det stoffet her.

 

PS! Grunnen til at folk blir nervevrak og slik av hasj\pot er jo nettopp det at det er ulovlig og de er griseredde for å bli tatt. Og dermed får nerver.

Lenke til kommentar
Må du til samtale terapi pga. cannabis er du enten "svak" eller røyker ALT for mye... Skal mye til for å bli dophue av det stoffet her.

 

PS! Grunnen til at folk blir nervevrak og slik av hasj\pot er jo nettopp det at det er ulovlig og de er griseredde for å bli tatt. Og dermed får nerver.

 

og ikke bare det, hasj virker som er forsterker av følelser (for de aller fleste), dvs. at hvis du røyker når du er engstelig, redd, lei deg osv... så kan det få uheldige konsekvenser, men de er veldig skjelden varige. det er bare et pitte lite fåtal som må til terapi "på grunn av hasj" og de aller fleste av de hadde nok hvert i terapi uansett.

 

så hvis du skal røyke sp må du røyke når du er i godt humør, og med noen andre som gjerne også er i godt humør. Og de bør ha litt erfaring sånn at de kan fortelle deg hva som skjer hvis noe skulle gå gale.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
PS! Grunnen til at folk blir nervevrak og slik av hasj\pot er jo nettopp det at det er ulovlig og de er griseredde for å bli tatt. Og dermed får nerver.

Det er kanskje det dummeste jeg har hørt noen si den siste uka her på forumet.

det er faktisk tsant i en god del tilfeller, men et fåtall må til terapi

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...