Gå til innhold

Abit AN7 Tips triks og filer


Bateman26

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok da har jeg funnet to ting som er bug i 14 biosen. Noen her som etter og ha byttet til 14 bios som har oppdaget at maskinen henger seg når man slår av maskien? står bare Windows is shuting down eller noe?

Uansett her er en tråd som Handler om det nemlig.

Så er det noen problemer med USB keybord også.

Lenke til kommentar

monterte chipsinks på mine MOSFETS idag.

 

sank knapt 5 grader, SINNSYKT varme å berøre.

 

har vannkjøling og ingen karbinettvifter.

 

må finne på noe smart her :ermm:

 

noen forslag til kreative løsninger?

 

kunne jo mekket litt større ribber, men problemet er jo mangel på luftsirkulasjon.

 

spørs om jeg ikke trenger vannkjøling her og... :roll: men det blir stress å lage slikt selv mht passform osv... :(

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

Dette er vel ikke om AN 7 Men mere et lite verktøy sm kan være kjekt og ha nemlig uAMDtool CPU Utility

 

uAMDtool integrates an accurate AMD Quantispeed PR rating calculator with other commonly used AMD-based tools.

 

The Quantispeed calculator has full support of Morgan, Palomino, T-Bred, Barton and AMD64 processors, and fully supports overclocked front side bus speeds with unrivalled accuracy for all modes.

 

Added is a CPU stepping decoder which lists all known details about your specific CPU, a full list of stock AMD AthlonXP and Athlon64 settings so you can see how much performance you're gaining from that higher FSB, and a clutter-free small version which can be invoked from the command line or from the main interface.

 

PS. Fant det på Nforcershq.com

Endret av Bateman26
Lenke til kommentar
Vannkjling på mosfets?

Vil ikke det bli vannskelig?

Tror ei eller to vifter på 5v vil gjøre susen Ehh sirkulasjonen bedre har du ikke noen gamle vifter du kan prøve med?

jo, men det var jo akkurat dette med at jeg har litt angst for å sette i vifter da. siden jeg kjøpte vannkjøling for å få ting lydløst.

 

menmen, får vel snart krype til korset og sette inn en vifte. planlegger å modde topower psuen min med en 120mm vifte (har en papst 80mm 12db der nå som av en merkelig grunn lager during)

http://www.overklokking.no/annet/PSUmod/index.html

 

. de papst 120mm 26db viftene kan jo reguleres ganske kraftig ned. prøvde med sunbeam rheobusen min, satt de til de såvidt svivet (rett over grensen til at viften i det hele tatt gikk rundt)

Lenke til kommentar

forbedret audio codec var eneste grunn til at jeg tok an7 istedet for nf7... sånn sett angrer jeg ikke

 

viftene kan jo ikke reguleres ned til mindre enn 8volt, det irriterer ettersom jeg nå må bruke rheobus istedet og da ikke får en sikkerhetsfunksjon ved plutselige temperaturøkninger.

 

all uguru programvaren fucker elegant opp hos meg, abit eq gir en feilmelding om "bad namespace", noen som vet hva ****** dette skal bety?

 

fsb overklokkingen er tragisk, jeg må planslipe NB

 

jeg har ikke formatert siden jeg byttet fra nf7 (pga retursak fikk jeg an7 tilbake). kanskje det løser noen problemer. lenge siden jeg har formatert

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar

kan du si litt om setup/instillinger på ditt system, så jeg kan få en ide om hvordan du nådde 230fsb?

 

har nemlig erfaring fra nf7 at det er et veldig rart kort, max fsb på en multiplier kan være en helt annen enn på andre. pitte små tilsynelatende ubetydelige bios instillinger kan ha stor innvirkning på fbs og.

 

chipsettkjøling? påførte du tynt lag med goop? jeg måtte klesse på en mengde pga konkav chip. jeg må nok planslipe, slik jeg gjorde med mitt tidligere a7n8x

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...