Gå til innhold

Abit IC7 MAX3

TopFlite

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fikk for ikke så lenge siden dette kortet. Erfaringene har vært høye temperaturer. Jeg har en Swiftech MCX478-V med Delta 80mm som skal kjøle ganske bra tror jeg :)

Ìdle temp viser høyt over 50 og den fyker opp i over 65 og nærmere 70 grader ved spill og benchmarks. Jeg har prøvd det meste. Har byttet ut med stanard boxed kjøler for å se om det var noe feil med kontakten mellom ribbe og cpu, uten å lykkes. Jeg har byttet kjølepasta og slipet ribba. Enten om jeg har klokket eller ikke, så viser temperaturen veldig høyt. Temperaturen inne i kabinettet er bra med en temmelig bra luftgjennomstrøming. Så jeg skjønner ikke helt hva som er feil. Noen som har noen tips ? evt. samme problem ?

Takker innmari for svar! :w00t:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har flashet til nyeste bios, men får jeg gjort det på nytt da ? :) er litt grønn i FlashMenu saken :blush:

håper i hvertfall den viser feil temp.. si pc`n min har stått av hele natten, så starter jeg den og går rett inn i bios, så ligger den på 43-44 grader, det er vel ikke helt mulig :)

Skrevet

Vel, du kan jo kjenne på kjøleribba på CPU'en, er den VARM, kan nok tempen stemme, er den lonka, altså litt varmere enn kroppstemp er det bra ;)

Skrevet

jeg vil ikke definere den som VARM i det hele tatt. Litt over kroppstemperatur kan nok det være ja.. men hvordan får jeg flashet biosen på nytt ?

Skrevet
Prøv å sette på en ekstern temperaturmåler, slik at du får avlest den reelle temperaturen

ja, men hvor skal jeg sette den ? jeg kan jo ikke legge den under ribba og mellom cpu`n :)

Skrevet (endret)

Litt offtopic, men uansett.

Hva har du vcore på?

Min 2.8 er 45-50 grader under full load med boxed kjøler..har bare klokket den til 3.2 da.Har Max3.

Mvh

Eirik

Endret av EDB
Skrevet
Litt offtopic, men uansett.

Hva har du vcore på?

Min 2.8 er 45-50 grader under full load med boxed kjøler..har bare klokket den til 3.2 da.Har Max3.

Mvh

Eirik

som sagt temperaturen er høy uansett om jeg klokker eller ikke. Men den er jo selvfølgelig høyere når jeg kjører 1,65 vcore om jeg skal kjøre 3,7 ghz. Men pleier å ha den på 3,6 ved 1,60 vcore. :)

Skrevet
Prøv å sette på en ekstern temperaturmåler, slik at du får avlest den reelle temperaturen

ja, men hvor skal jeg sette den ? jeg kan jo ikke legge den under ribba og mellom cpu`n :)

Jeg kjøpte nytt kabinett i går. Et Thermaltake-kabinett med egen sensor for cpu-temp. Denne plasseres under cpu'en, men jeg får noen sinnsyke målinger! Rundt 60°c mens Asus Probe viser 40°c. Når sant skal sies så er jeg ikke helt sikker på om denne sensoren er lagd for P4, for jeg måtte brette den dobbelt for å få plass under der. Mulig at denne brettingen har en effekt på målingen.

For øvrig så slet jeg som f. med å få koblet opp hele greia! Jeg brukte nok et par timer på å finne ut hvorfor PCen ikke ville starte. Fryktet en stund at senoren hadde gjort noe skade under der, men det viste seg etterhvert at strømknappen ikke var tilkoblet :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...