Gå til innhold

Poll:Hvilken Nettleser bruker du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

prøvde Opera , men det er for mye som ikke funker..

 

-menyer på http://www.warpig.com , og andre siter..

-mange microsoft (technet) sider funker ikke fordi Opera mangler scripting..

-noen sider blir mystisk klipt , (redusert i lengden) , når man åpner den samme i IE så funker det...

 

men Opera har noen gode sider..

-fortsetter downloading

-lar andre programmer downloade (forteller URL)

-og har nye bedre zoom/resizing (Ctrl+mousewheel)

Lenke til kommentar

På skolen: - Opera 5.12

- InternetExplorer 6

Hjemme: - Opera 6.01

- Internet Explorer 6

 

IE er bare for å kunne se på de sidene Opera nekter å vise ordentlig... (Da pga. M$' egne scripts, koder osv...) Og også for å teste hjemmesider med...

 

Blir muligens å bruke KUN Opera om jeg konverterer til Linux... (Får se når jeg får fatt i Mandrake8.1!)

 

_________________

AopenH600A

Soyo K7V Dragon Plus!

AMD XP 1600+

Alpha8045

256MB DDR RAM (Ødela min andre i helga)

ASUS GeForce3 Ti200 Pure

Aopen 32x12x48x CD-RW

NEC DV 5700A (12x40xDVD-Rom)

40GB WD 7200RPM harddisk

HYUNDAI F910

 

[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-03-14 09:44 ]

Lenke til kommentar

Har bare brukt Opera i litt over en uke, men har blitt frelst. Selvfølgelig er det ting som er irriterende, og ting jeg skulle ønske var bedre, men det oppveies av alle funksjonene. (Bare et eksempel: Trodde du tabbing var kjapt, høyreklikk+scroll og man raser gjennom vinduene, trykk shift+scroll, og man gjør tilsvarende fram og tilbake i historien.)

 

Har inntrykk av at mange som mener IE er best, ikke er klar over alle fordelene med Opera. Den er nok likevel først og fremst nyttig for storbrukere av nettet, menigmann gidder ikke bytte ut noe som fungerer greit nok med noe som har såpass høye "innlæringskostnader".

Ting som mouse gestures tar kanskje ikke så lang tid å venne seg til, men det tar mye tid i starten å lære alle tidsbesparende funksjoner, finne ut hvilke innstillinger + hvordan osv. OS burde utviklet en lettfattelig - og lett tilgjengelig(gjerne startsiden) -tutorial med god opplæring i Opera for folk som er vant til Internet Explorer.

 

Enten må det på denne måten gjøres enklest mulig, ellers må folk bli "tvunget" til å bli vant til det- det hadde nok ikke vært noe dårlig sjakktrekk av Opera med gratislisens til utdanningsinsitusjoner. Her på huset er vi belemret med supertrege Netscape 6.2.

Lenke til kommentar

Prøvde opera jeg også men fysj og fysj det er jo masse som ikke funker/ikke er kompatibelt med enkelte sider. Måtte bare gå over til gode gamle explorer igjen, ja den funke nu uten problemer :smile:

Så så "norsk" blir jeg ikke att jeg absolutt må surfe med en jallabrowser fra norge som er lite kompatibel med en del internettsider.

Nei snakk om tull og tøys.

 

_________________

eyeflash.gif

 

 

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-14 13:13 ]

Lenke til kommentar
Gjest mafister

Jeg er en linux bruker men, IE er rått!!! Opera er ok men, IE er rått! (på en måte!) Opera er etter min mening den beste browser'n for linux. IE er automatisk litt dårlig pga det er M$ og du blir pakka på det når du installerer windows. Så kommer det store men, det som er bra er rendrings motoren i IE. Etter min mening så er den bare genial. Den viser sider ufattelig godt. Java støtten er en annen sak men, alt annet med renderings motoren i IE er bra. Skulle ønske det var OpenSource så vi kunne få en like bra browser for linux. Vel, er vi heldige så kanskje. M$ har jo en antitrust sak på gang i USA.

 

IE = BRA (Ræva produsent, genial renderings motor)

Opera = BRA (Nesten like bra som IE, Det beste for linux! - noen mangler)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...