mohseni Skrevet 13. mars 2002 Skrevet 13. mars 2002 Hey :smile: Jeg har et tvkort som det følger med et fjærnkontroll ( IR ) , og jeg hadde et spm. finnes d no slags software som gjør at jeg kan "styre" pc-en min med den ? ( altså spille winamp, divx, DVD, kanskje slå av pc-en osv )? TV kortet som jeg har er ikke av det beste merket, men tror ikke d skal ha så mye å si ( TV utstyret er av merket MediaForte ). Håper noen kan komme med noen brae tips :razz: på forhånd takk :wink:
Akke Skrevet 13. mars 2002 Skrevet 13. mars 2002 Det finnes et program som heter Girder fra http://www.girder.nl. Det er helt sjukt og kan programeres til og gjøre hva du vil! Fant en plugin som gjør at man kan bruke fjernkontroller som følger med TV-kort til det også :smile: Problemet er, ihverfall sist jeg så, at denne plug-in'en ikke funka i win2000/XP... Dette er programmet bl.a. gutta som fjernstyrer hele hjemmekinoen fra en data bruker. Og ja, programmet er helt gratis [ Denne Melding var redigert av: Akke på 2002-03-13 12:51 ]
Sliver Skrevet 13. mars 2002 Skrevet 13. mars 2002 Girder Supports: Windows 95 Windows 98 Windows 98SE Windows Millenium Windows NT 4.0 Windows 2000 Windows XP [ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-03-13 16:09 ]
Akke Skrevet 13. mars 2002 Skrevet 13. mars 2002 Quote: On 2002-03-13 16:08, Sliver skrev:Girder Supports:Windows 95 Windows 98 Windows 98SE Windows Millenium Windows NT 4.0 Windows 2000 Windows XP <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Sliver på 2002-03-13 16:09 ]</font> Problemet er, ihverfall sist jeg så, at denne PLUG-INen ikke funka i win2000/ XP...
kaofbc Skrevet 13. mars 2002 Skrevet 13. mars 2002 Sjekk ut winamp.com og søk på General Purpose plug-ins så finner du et par plug-ins for ir-fjernkontroll...........
mohseni Skrevet 13. mars 2002 Forfatter Skrevet 13. mars 2002 Svar til : Akke. Org message: Det finnes et program som heter Girder fra http://www.girder.nl. Det er helt sjukt og kan programeres til og gjøre hva du vil! Fant en plugin som gjør at man kan bruke fjernkontroller som følger med TV-kort til det også Problemet er, ihverfall sist jeg så, at denne plug-in'en ikke funka i win2000/XP... Dette er programmet bl.a. gutta som fjernstyrer hele hjemmekinoen fra en data bruker. Og ja, programmet er helt gratis NIIIICE, prøver den ut :wink: Håper den funker på win xp, håper d funker =) Mange takk =)
kilogram Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Vel, eg fekk ein IR-kontroller som eg kobla til COM-porten, og kunne bruke kva som helst fjernkontroll mot den. Endte opp med den største fjernkontrollen, og programmerte alle knappane i WinAMP. Kunne til slutt styre alt som skjedde i WinAMP... Ganske kult. Denne IR-kontrolleren var det ein kompis av meg som hadde bygd, syns den var skamartig, men nyttig? Nei, dessverre. :smile: Men gøy var det! mvh., Vegard
the_ruthless Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Har skaffa meg plug-in som gjør at jeg kan bruke GamePad'en min som kontroll til WinAmp... Meget behagelig... Men ikke særlig mye mer enn høy geek-faktor...
Akke Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Quote: On 2002-03-14 08:10, kilogram skrev:Vel, eg fekk ein IR-kontroller som eg kobla til COM-porten, og kunne bruke kva som helst fjernkontroll mot den. mvh.,Vegard Hmm.. Det tenkte jeg ikke på. Har en Tekram IR mate 210 som brukes til backup/oppdatering av mobben. Kan den ta imot fjernkontroll signaler sier du? Hvem program brukte du? Dette må sjekkes ut :smile:
CFD Skrevet 14. mars 2002 Skrevet 14. mars 2002 Jeg fant en sånn modd et sted , driver og leter etter adressa nå etter og ha mista den. Deler jeg trengte: Com port connetctor En motstand 2 kondensatorer 1 IR motaker 1 Diode Delene koster ikke allverden ,men jeg bare plukka dem opp på skolen sån dette ble en rimelig gratis modd :smile: Husker dessverre ikke størrelsen på komponentene nå ,men jeg skal poste her når jeg har funnet størrelsen på dem. Kan evt måle dem , men multimeter mitt er tomt for batteri.
haakka Skrevet 17. april 2003 Skrevet 17. april 2003 jeg har fjernkontrol som følger med pinnacle pctv. men jeg får den ikke til å virke på girder :x :x
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå