Gå til innhold

El-kjøp kompetanse?


gromgut32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har skumlest gjennom disse post'ene sånn i full fart nå, og jeg ble faktisk litt irritert.. Jeg har jobba på Elkjøp Arendal i snart 4 år, og mener selv jeg har - tja, skal vi kalle det gjennomsnittlig datakompetanse - i forhold til brukerne av dette forumet. Tør faktisk påstå at jeg kanskje til og med kunne lært noen av dere en ting eller to, dere ikke visste! Kansje :p Og den gjengen jeg jobber sammen med i data/tele avdelingen, er også rimelig oppegående.

 

Selvfølgelig finner du skrekk eksempler på selger hos Elkjøp, som i alle (les ALLE) andre butikker. Eksempel på dette er PS data. PS har som sikkert mange av dere vet en liten butikk i tilegg til web-shop'en sin, og gudene skal vite at endel av selgerne her har lirt av seg noen like latterlige forklaringer og "anbefalinger" til meg av og til opp i gjennom tidene, som de jeg har hørt om her. (Huff, det ble en lang setning! :blush: )PS data er vel en grei butikk, er det ikke?

 

Det å trekke sammenligninger mellom eksempelvis disse to butikkene, eller Elkjøp og en annen pc/komponent eller "kall-det-hva-du-vil" butikk, vil være som å sammenligne Mc Donalds (no offence) med Bølgen & Moy. Du (mannen i gata) slenger ikke innom Bølgen & Moy en søndags ettermiddag, for å få deg en feit burger og en milkshake... Get my point?

 

Elkjøp er etter min vurdering en kjempebutikk for en hel masse folk, f.eks de som skal ha seg en ny "harddisk" med "sånn flat skjerm". Og det er utrolig mange av disse folka som faktisk setter pris på at Elkjøp tilbyr klargjøring og oppstarts garanti. Mange av disse folka hadde nok latt pc'n blitt stående i sju stein på "hjemme kontoret" dersom de ikke hadde fått "det de hadde skrevet på skjemen" til "å komme ut av scanneren" osv.

 

Det er DISSE folka som er Elkjøp's kundegruppe! Ikke oss "nerds" som syns det kuleste i verden er å få tyna ut den siste lille hertz'en av prosessoren, i kombinasjon med fasekjøling, og et kabinett som ser ut som en kokong fra en aileen film :p

 

Still get my point? :thumbs:

 

Huff, får vel slutte nuh, før jeg blir ban'et herfra på livstid... :blush:

Lenke til kommentar

kompetansen på elkjøp er extremt lav....den ene repratørisen på elkjøp prøvde å selge meg en ram brikke på 2100...mens jeg selv bruker 2700... prøvde å forklare det til idioten helt til en fyr som hadde "litt" mere peiling kom og sa at jeg hadde rett.....elkjøp kompetanse er likk null!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar

Vel, har ikke noen solskinns historier fra elkjøp.

Da jeg aldri handler data produkter fra dem. Ikke skriver, ikke skjerm ingenting.. Kanskje spill

Skal jeg handle noe fra slike butikker blir det Expert, da jeg har en kjenning der som alltid gir meg rabatt på det jeg skal ha. Han har rimelig god datakunnskap.

Må være ekstremt for at jeg skal ta turen ned til elkjøp...

 

Kunne jo ha startet en liten konkurranse, noen stk her på fourumet stikker til sin lokale elkjøp / expert butikk og skal handle ting som vi har avtalt her på foumet. Noen veldig enkle ting og noe litt mer avansert, som skjermkort, hardisker ( Ja, det er avansert når det er snakk om elkjøp). Så hadde vi sett hvor god kunnskapen faktisk er.

Hadde vært skøy

Lenke til kommentar

hmm.. kanskje det..

men når jeg kjøpte tv på elkjøp, så fikk jeg inntrykk av at forhandleren eller hva jeg nå skal kalle han, hadde go peiling..

han kunne f.eks. fortelle meg forskjell på Quintrix billedrør og billedrøret på en annen sony tv..

det endte meg at jeg gikk ut med ny tv for mer enn jeg hadde planlagt..

men jeg hadde sett på tv leeeeenge, og fant tilslutt ut at jeg ikke fikk det jeg ville ha for "så lite" penger som jeg hadde...

 

er kjempeforøyd med tv'n.. fikk til og med høre at den var 2000kr dyrere på expert.. eller noe i den duren..

skal nå snart få bestilt en ekstra frontluke til tv'n, og modde den ene litt :devil:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da jeg skulle kjøpe meg 32" widescreen tv til hjemmekinoen var jeg innom Lefdal. jeg sa at jeg skulle bruke tv-en til å koble den til Pc-en, da fikk jeg vite av ekspeditøren at slike 32" widescreen tv-er kunne "eksplodere" pga forskjellen på strøm/spennings forskjellene på skjermkortet og tv-en. :wow: Han sa jeg måtte kjøpe plasma/lcd tv om jeg skulle koble til pc-en.

 

Så gikk jeg til elkjøp (som ligger rett siden av) og sa hva jeg hadde fått høre til ekspeditøren der, da ble han litt oppgitt og sa de hadde hatt flere kunder som har kommet og sakt dette, og bekreftet at det ikke var farlig og koble 32" widescreen tv-er til pc-en.

 

Begge ekspeditørene jobbet på TV avdelingen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...