Gå til innhold

"Frosting" av pleksiglass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mener og huske at det var noen som skulle vaske plexien og hadde White-sprit eller rødsprit og de hadde fått riktig så fin frosting. Eller husker jeg helt feil?

Om du har noe slags form for væske på glir jo papiret lettere og du vil minske effekten, altså at sandpapiret ikke gnir så mye... Dette blir jo da mye arbeid...

Ville testet det på et annet stykke plexi (CD cover eller .no) først for å sjekke

Lenke til kommentar

Jeg trodde nå at frosting var en form for sandblåsing, og du får best effekt ved å gjøre nettop det! Den greieste (og så og si den enkleste) måten å gjøre dette på er å tegne motivet på kontaktpapir og klippe det ut slik at du får en sjablong. Så limer du dette på plexiglasset og sandblåser. Fjern så sjablongen og vips så har du resultatet du var ute etter. Dette tror jeg også vil fungere bedre enn spray hvis du skal lyse opp motivet med leds/neonwire slik at det bare det frostede området lyses opp.

Lenke til kommentar

På glass gjøres frosting enten med sandblåsing eller som en etsing (etch). Ved etsing brukes syre. Jeg ville forsøkt (er på nattevakt nå, så skal forsøke om litt) å først f.eks teipe vinduet og så skjært ut motivet i teipen. Så ville jeg ha påført et løsemiddel som løser opp plexi (men ikke teipen) med en svamp eller klut og latt det virke en liten stund før jeg skyllte det av med vann. Tror det skal virke (skal som sagt sjekke..).

 

I steden for løsemiddel (som aceton eller kloroform) kan man jo bruke sandpapir, eller selvfølgelig bare frese med...jepp; DREMEL. Det siste har jeg gjort i min første mod når jeg skulle lage AMD-logoen i front.

Lenke til kommentar

Du kan og få frosting ved bruk av folie.Da få du logoen din ferdig utskjært klar til montering.Som et klistremerke.

 

Her er en jeg laga til en kamerat av meg,vanskelig å få frem effekten på bildet men det ser ut som det er sandblåst,utrolig bra :thumbup:

 

bord.jpg

Mont.på undersiden av bordet.

Jobba på et reklame firma for en del år siden,så dem fixa folie og utskjæring til meg.

 

 

TaZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...