Gå til innhold

Flaskehals i bærbare pc'er


Frakkas

Anbefalte innlegg

Bærbare pc'er fåes med kraftige CPU'er (1,7M; 3.0P4), mye RAM (1 gig) og gode skjermkort (9600 pro). Likevel frarådes det å bruke bærbare som "spill-pc'er".

 

I 3DMark03 har jeg ikke set bærbare med score over 3000, selvom jevnt "greie" stasjonære ofte har 3DMark03-score over 5000.

 

Hva er flaskehalsen i bærbare pc'er når det kommer til ytelse i spill og score i 3DMark03 ??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
det er jo ikke alle med stasjonær pc som har ati 9800pro da...

 

Nej, men f.eks denne:

 

Operativsystem: Windows XP

Bundkort: asus P4C800 deluxe

Grafikkort: ATI Radeon 9600 pro

RAM: 512 MB

Processor: Intel Pentium 4

Hastighed: 2400 @ 3142 MHz

 

har fået 3DMark03-score på 4158.

Det er langt over hva jeg har set ved

tester av bærbare...

Lenke til kommentar

nei.. mye av det som finnes i en bærbar er laget for å bruke liten plass og utvikle liten varme .. dette fører til at diverse "ofringer" må gjøres.

 

men 3-4000 på 3dmark03 er ikke dårlig ...

 

en generell flaskehals på bærbare er at den skal utvikle lite varme og bruke lite strøm..

Endret av texaco
Lenke til kommentar
nei.. mye av det som finnes i en bærbar er laget for å bruke liten plass og utvikle liten varme .. dette fører til at diverse "ofringer" må gjøres...

 

Jeg er ute etter hvilke ofringer som er gjort på bærbare. Om det ikke er cpu, ram eller skjermkort hva er da forskjellen?

 

men 3-4000 på 3dmark03 er ikke dårlig ...

 

 

3-4000 på 3dmark03 er bra, men jeg har ikke set en bærbar med score over 2600 på trods av kraftig cpu, tilstrekkelig ram og sterk skjermkort. Jeg skjønner at det er tatt hensyn til varmeutvikling og begrenset plass, men hvilke hensyn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...