Gå til innhold

Minne - twinmos?


myexplorer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jeg ønsker 1024 ddr ram og har bare to plasser på hovedkortet, kan jeg kjøpe to av denne eler anbefalr dere å kjøpe denne.

 

har ikke peiling på minne, så jeg tar imot alle anbefalinger, skal bruke minne sammen med denne AMD Athlon XP 2800+ 2.07GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK.

 

 

takk

vil anbefale den med Winbond egentlig kan jeg ikke si noe 100% sikker siden jeg aldri har testet de vanelige Twinmos brikkene men har nesten bare hørt posetive ting om Winbond på her på forumet

Lenke til kommentar

Da skal jeg gi deg noen negative ord om winbond brikkene :p

 

Da jeg oppgraderte/kjøpte ny pc i august/setember tenkte jeg at det ville ha vært kult med 1GB ram og kjøpte dermed twinmos m/Winbond.

Monterte alt sammen og begynte å bruke pc'en, så snart jeg starta et spill, eler andre ting som skrive konstant til minne, så klikka det.

Skjønte ingenting, men satte inn en diskett med goldmemory for å teste ram'en.

 

ÅJJ!!! var det første jeg tenkte fant ut at ca. 50-70% på begge brikkene var "bad sectors", så jeg leverte inn og bestilte en TwinX512 3200LL.

Den virka knall, og jeg har egentlig ikke merka behovet for 1GB ram enda.

 

Men driver du med videoredigering og slikt, så kan det være bra med 1GB ram, bare test ramen for å sjekke etter feil, slik at du kan levere den inn om du finner noe kluss.

 

Altså, mitt tips: Kjøp noe som er litt dyrere, da har du oftest mere igjen for pengene i ettertiden.

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Det var jo gyselig billig ram på mpx, da! Siden du allikevel skal(bør) kjøre minnet på 333Mhz ddr og ikke på 400, kan du sansynligvis kjøre begge typene på strammere timings, f.eks 2-3-3-7.

 

Jeg hadde tatt mpx-brikkene, selv om jeg har 1gb med winbond og veldig godt fornøyd med det.

Lenke til kommentar

Jeg har TwinMOS UTEN Winbond fordi jeg ikke hadde lyst til å betale den ekstra kosten for WB. Mine fungerer helt utmerket til mitt system (se nedenfor).

 

Til ditt system funker den første pakka helt fint - kan klokke den til ca 220MHz med noen crash, men ihvertfall 210-215MHz helt stabilt.

 

Løp og kjøp den første. Til AMD trenger du ikke mer dersom du ikke er hardcore overklokker og bare vil ha den til XP3200+.

Lenke til kommentar

Hmmm... gikk litt i surr med rekkefølgen ja... men det var jo veldig liten prisforskjell da...

 

På MPX koster det kr 1.353,- for brikker uten WB, og på HWB koster det kr 1.550,-...

 

Men ser ingen grunn til å kjøpe WB bare for merkets skyld, selv om det "bare" kostet under 200 kroner mer...

Lenke til kommentar

184-p betyr at brikken har 184 pinner som forbinder brikken med hk, dette har alle(?) ddr-brikker.

 

Den første rekka betyr at det er 16 minnebrikker på 32MB(=32Mb*8) hver som utgjør 512MB tilsammen.

 

Ellers vil jeg nok råde folk til å være forsiktig med noname-ram etter en kjedelig og frustrerende mekke-sesjon i går kveld (kompis' maskin). Argh.

Lenke til kommentar
Da skal jeg gi deg noen negative ord om winbond brikkene :p

 

Da jeg oppgraderte/kjøpte ny pc i august/setember tenkte jeg at det ville ha vært kult med 1GB ram og kjøpte dermed twinmos m/Winbond.

Monterte alt sammen og begynte å bruke pc'en, så snart jeg starta et spill, eler andre ting som skrive konstant til minne, så klikka det.

Skjønte ingenting, men satte inn en diskett med goldmemory for å teste ram'en.

 

ÅJJ!!! var det første jeg tenkte fant ut at ca. 50-70% på begge brikkene var "bad sectors", så jeg leverte inn og bestilte en TwinX512 3200LL.

Den virka knall, og jeg har egentlig ikke merka behovet for 1GB ram enda.

 

Men driver du med videoredigering og slikt, så kan det være bra med 1GB ram, bare test ramen for å sjekke etter feil, slik at du kan levere den inn om du finner noe kluss.

 

Altså, mitt tips: Kjøp noe som er litt dyrere, da har du oftest mere igjen for pengene i ettertiden.

Finns det andre måter å teste rammen? har ikke den disketten..!

Lenke til kommentar

Har selv bygd 4 pcer de siste 3 månedene med twinmos minne. Har hatt problemer med en av dem (min egen) da memtest86 3.0 (søk på google) finner noen feil. Har ikke sjekka om hvilken av de 2 brikkene som har fått det, men det er ikke mer ustabilt enn at det får "rakle og gå" en stund til.

 

Men som sagt så har de andre brikkene fungert upåklagelig, og grunnen til at en av mine egne brikker har gått konk er nok min egen feil (zapp!) :)

 

Samtidig så har de pc'ene som ikke har hatt noen problemer med twinmos minnet hatt Nforce 2 chipset. Min har Via KT600, så det kan være noe der.

 

Uansett bør du bruke armlenke og være veldig forsiktig når du setter dem inn. Ikke ha på deg ull-lugger eller stå på gulvbelegg når du jobber inni pcn, da du har en tendens til å bli rimelig statisk ladet ved å gå på sånt underlag.

 

En ting som er veldig viktig er å ha samme type brikker når du skal ha flere av dem. Da kan du automatisk unngå mye tull.

 

Personlig skal jeg vertfall bytte ut disse brikkene etter hvert.

Endret av DJ-JK
Lenke til kommentar

Det kommer litt ann på hvilket hovedkort man har også.

 

Har du f.eks. et MSI K7N2 delta ilsr, bør du ikke putte inn 512MB-brikkene med twinmos m. winbond. Da fikk jeg minnefeil i memtest (ikke noe i veien med brikkene eller hovedkort, bare ukompabilitet).

 

Gjør litt research på forhånd, så slipper man kompabilitetsproblemer.

Lenke til kommentar

Jeg har fått virus\spywar, og det har gjort slik at tastaturet ikke funker helt.

jeg har scannet pc'en for virus, men fant ingenting.

så jeg lastet ned free antivirus og den fant, men det kostet penger for å fjerne de.

nå har jeg reinnstallert pc'en og jeg har det samme problemet + at pc'en går sakte

hva skal jeg gjør?

Lenke til kommentar
Jeg har fått virus\spywar, og det har gjort slik at tastaturet ikke funker helt.

jeg har scannet pc'en for virus, men fant ingenting.

så jeg lastet ned free antivirus og den fant, men det kostet penger for å fjerne de.

nå har jeg reinnstallert pc'en og jeg har det samme problemet + at pc'en går sakte

hva skal jeg gjør?

Hvis du starter en ny tråd om dette et annet sted, hjelper sikkert det i responsen på problemet ditt.

Endret av stigen1
Lenke til kommentar

for det første har jeg ikke sag at selvbygde pc'er er stygge, men kommersielle produkter er finere for alle delene er a likt kavlitet og farge og merke, men selvbygde er av alle regnbuens farger og folk bare kaster den i et hjørne.......det er svettnerder som gjør slikt...noe som det er mange av her :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...