Gå til innhold

Radeon 9800 pro Powercolor vs Sapphire


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Da satser vi på Sapphire, 300 kroner ekstra er jo ikke mye uansett. Virker som om folk stort sett bare har positive erfaringer med merket også. Takk takk :thumbs:

for de 300kronene så kan du få vga silencer som gjør at powercolor kjøles bedre enn sapphire, den eneste kvalitetsforskjellen mellom de 2 er vifta, og for 300kr så kan du kjøpe en kjøleløsning til pc kortet som overgår sapphire sin løsning uten problemer.

powercolor +vga silencer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Enda ingen som har fått med seg at powercolor har oppgradert viften og fungerer akkurat like bra som sapphire nå? Faktisk så har jeg hørt om flest bra overklokking resultater fra powercolor fronten.

 

-hilsen sapphire 9700 eier.

overklokkingsegenskapene til pc virker å være svært så bra, jeg lå på 425-370 med standard vifta.

Lenke til kommentar

PowerColor-kortet er raskere enn Sapphire i ny versjon, da det er klokket raskere.

PowerColor: 400/760

Sapphire: 380/680

 

- Dersom du skal overklokke, kan Sapphire-kortet klokkes noe høyere enn PowerColor, men som noen nevnte over, dersom du bruker mellomlegget på en skikkelig VGA-vifte (og gjerne ribber til minnet), kommer du nok lengst med PowerColor :)

 

Om du ikke skal overklokke, ville jeg valgt PowerColor uansett.

 

Har selv et PowerColor 9800PRO, og er veldig fornøyd :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...