Gå til innhold

Tv kort

andesam

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger et kort som har tv tuner (kabel tv), og som kan spille inn fra et analogt video kamera. Er det standard på alle tv kort? eller må jeg kjøpe ett spessielt? har sett at de fleste tv kort har s-video inngang, men er denne analog? S-video er vel ikke bare for analog video, er det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Akkurat det du beskriver har jeg gjort mange ganger.

Jeg har et Pinnacle PCTV som TV-kort og har spilt av fra et SONY DCR-PC155E DV-kamera).

Nå har jeg kun brukt programvaren som følger med TV-kortet, men jeg vil tippe at å bruke USB streaming til et captureprogram er bedre (feks pinnacle studio 8 elns) i mitt tilfelle.

Overføringen skjedde vha S-VHS kabel som er standard på min hardware. Det er et DV-kamera da, men ditt analoge burde vel klare biffen det og.

Endret av hart
Skrevet
et tips ikke kjøp msi tv@nywhere det er et lite helevete å sette opp

støtter den der... har fremedeles ikke klart å sette opp det jeg kjøpte.

Skrevet
et tips ikke kjøp msi tv@nywhere det er et lite helevete å sette opp

Har heller ikke klart det :cry: ......

Skrevet
QUOTE (fenris1979 @ 25/01/2004 : 18:57)  et tips ikke kjøp msi tv@nywhere det er et lite helevete å sette opp

Jeg har dette TV-kortet og det fungerer bra. Har installert nye drivere fra MSI. Det er mange tråder om dette tv-kortet i forumet.

Skrevet
ja eg har fått det til å virke eg har også brukt de nye driverene men alikevel det er like lett å sette opp som det er å prøve å få et lån hos dnb. 

Enig med deg der.

Skrevet

Jeg har dette TV-kortet og det fungerer bra. Har installert nye drivere fra MSI. Det er mange tråder om dette tv-kortet i forumet.

Har det kommet nye drivere til denne nå i det siste? Drivere som støtter annen programvare enn det teite tv/video-programmet som fulgte med?

Jeg har egentlig nesten gitt opp dette kortet.

Skrevet
ja eg har fått det til å virke eg har også brukt de nye driverene men alikevel det er like lett å sette opp som det er å prøve å få et lån hos dnb.  :devil:  :devil:

Du trenger mao jobb og egenkapital for å sette opp MSI-kortet? KULT! :)

Ellers så kan jeg bare gi positiv feedback på mitt Pinnacle TV-kort. Alt fungerer uten noen som helst form for driverkrøll.

Skrevet

Ellers så kan jeg bare gi positiv feedback på mitt Pinnacle TV-kort. Alt fungerer uten noen som helst form for driverkrøll.

Det kan ikke jeg! Står helt bom fast med mitt!

Skrevet

Ny i gamet:

Oi.. hva er galt? Hva er det som ikke fungerer og hvilket OS kjører du på? Har du mye annen hardware i maskinen din (masse kort)?

Skrevet

Da må jeg bare gratulere.

Sannsynligheten for å få Pinnacle-hælvetet til å fungere er omtrent like stor som å vinne femtepremien i Lotto.

Skrevet

***bukker og nikker [TM]***

Det kortet jeg refererer til er Pinnacle PCTV (ikke RAVE, ikke deluxe, ikke PRO, men med fjernkontroll).

Det er ett år gammelt og kjører på w2k.. Hardware kan ha litt å si.

Skrevet

Sannsynligheten for å få Pinnacle-hælvetet til å fungere er omtrent like stor som å vinne femtepremien i Lotto.

???

Har to Pinnacle TV kort - PCTV med BT848 (gamle) og den nyere PCTV Pro. Den første kjøpte jeg i 1998, vil jeg tro, og den fortsatt virker. Følger du installasjonsanvisnig, vil du ikke ha noen som helst problemer med dem....

Skrevet
Ny i gamet:

Oi.. hva er galt? Hva er det som ikke fungerer og hvilket OS kjører du på? Har du mye annen hardware i maskinen din (masse kort)?

Gå gjerne til mine poster om saken...

her

og

her

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...