Gå til innhold

71grader cpu


Geni

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

det er bra med høy rpm på viftene, fordi rpm betyr rounds per minute, og sier noe om hvor raskt viftene går rundt, og derfor også hvor effektivt de kjøler. Høy RPM er bare negativt i forhold til støy, ettersom støynivået øker med dette tallet.

 

Ellers må jeg i meg enig i at noe er galt her, du bør sjekke om du har en varmeledende pasta (Goop) mellom kjøleren og prosessor kjernen. Sjekk også at alt er satt ordentlig fast, hvis alt er i orden bør du tenke på å skaffe deg kabinett vifter :)

Lenke til kommentar
1. se i bios hva temperaturen viser der.....

2 ta av cpukjøler om bios viser høy temp (med maskina av selvfolgerli)

3. smør på med ny goop(kjølepasta, får kjøpt det på komplett og www.microplex.no)

4. sjekk at cpukjøler ikke er skader

5. monter opå nytt, og monter riktig

bør han ikke fjerne den gamle goopen?

Lenke til kommentar
1. se i bios hva temperaturen viser der.....

2 ta av cpukjøler om bios viser høy temp (med maskina av selvfolgerli)

3. smør på med ny goop(kjølepasta, får kjøpt det på komplett og www.microplex.no)

4. sjekk at cpukjøler ikke er skader

5. monter opå nytt, og monter riktig

bør han ikke fjerne den gamle goopen?

Jo... og når han smører på nytt lag, skal det være meget tynt. For mye kjølepasta gir motsatt effekt. Med tynt mener jeg bare en millimeters tykt lag. Noen bruker f.eks skalpell til å smøre på tynt nok.

Lenke til kommentar
det er bra med høy rpm på viftene, fordi rpm betyr rounds per minute, og sier noe om hvor raskt viftene går rundt, og derfor også hvor effektivt de kjøler.

Neida, er ikke rpm som er viktig, men luftmengden: 47.9m³/time dette er bare ett eksempel.

Det som er målet til vifteprodusentene er å få mest muligt luft på mint mulig rpm, grunnen er selvsakt støy og bra kjøling.

 

Silent Twin har 38m³/time og kun ca 19db støy og rpm er 2650.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...