Gå til innhold

Klarte å fixa et yber krasj, men litt ødelagte HD partisjone


Anbefalte innlegg

For å gjør en lang historie kort... Mitt krasj var et totalt kjæsj. og får å fikse det opp måtte jeg lage en partisjon på hardisken min som er NTFS og gjør den om til FAT32 slik at jeg kunne jobbe meg frem til å installere win2k igjen. problemet er at HD'en jeg lagde partisjonen på var stappfull og når en lager en 15% stor partisjon mister en sikkert ganske mange filer (eller deler av dem). Slik situasjonen er nå, så ser jeg resten av disken i Windows explorer men når jeg trykker står det "not accessible, files corrupt or unreadable." Ka må jeg gjør for å fikse det her? har ganske mye viktig innpå, så fomatering er ute av bildet. :sad:

 

- janicz -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har opprettet en ny partisjon og skrevet til en kræsjet disk som du mener er veldig viktig...

 

TOSK!!! Utrolig teit gjort :grin:

 

he he...

 

Det er mulig du kan redde noen av filene. Det finnes programmer som kan analysere dataene og prøve og gjenopprette filene. Som Ontrack EasyRecovery f.eks. Det er veldig bra synes jeg. Jeg klarte og formatere HD til faren min... la la la... hysj... :grin: Directory strukturen ble fucka mens jeg klarte og redde filene.

 

Men jeg rørte ikke disken etter jeg formaterte den... Mest sannsynlig har du ødelagt begge FAT kopiene (hvis det var FAT) og da ligger du tynt an :sad:

 

Lykke til :grin:

 

Strips...

Lenke til kommentar

hehe, eg vett d va teit gjort, men når a: klarer ikke å lese oppstartsdisketter, og win2k henger seg før du kan trykke F8 så har du lite valg. men ok, ska testa ud programmet du anbefaler, se ka eg kan redda, disken var pakket med divx så eg hadde blitt sur hadde 50 mb av kver film blirr ødelagt isdeden for 3 eller no filmer.

 

- janicz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...