Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Øøøhm... Jeg lurer på prisen på et anlegg.

Et helt greit anlegg, liksom.

Ikke sånn standard-lamer-surround-Creative-shit-pakke eller.no sånt... Jeg bare spør.

Anlegg, med litt bedre hi-fi-kvalitet, hvor mye vil det koste?

Det som MÅ være med, er

- BRA surround-forsterker, må funke bra til stereo-spilling (musikk, gamle spill, osv)

- et par BRA høyttalere

- Seff kabler

 

Hvor mye kommer dette til å koste? Hvor lite kan det koste? Det må være litt kvalitetslyd, ikke noe dritt. Og joda, det er liksom meninga det skal kobles til PC.

 

(Skal ikke kjøpe noe. Nå, jaffal. Vil bare vite.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Siden du bare skal bruke høyttallerne mest til spilling, så mener jeg at det holder med creative(møkk dritt..eller hva du kalte det) Hvis du kjøper det inspire 5.1 5300 evt. 5700,vil du nok blir overasket hvor bra det er i forhold til hva du betaler for det!

jeg mener ikke at det kommer opp mot et "komponent" anlegg når det gjelder lydkvalitet,men det er bra nok :smile:

 

Men hvis du skal ha et bra anlegg anbefaler jeg deg å ta en titt her http://www.hifiklubben.no og http://www.oslohificenter.no de fører litt forskjellige merker,men begge er flinke til å hjelpe med å finne et anlegg som passer for deg.

DET KOSTER Å VÆRE KAR

Lenke til kommentar

Har fordommer mot Creative-crap-surround. Greit nok til gaming, men det tar livet av musikk. Og musikk er viktigere for meg enn gaming er.

Så, noen forslag?

 

_________________

AopenH600A

Soyo K7V Dragon Plus!

AMD XP 1600+

Alpha8045

256MB DDR RAM (Ødela min andre i helga)

ASUS GeForce3 Ti200 Pure

Aopen 32x12x48x CD-RW

NEC DV 5700A (12x40xDVD-Rom)

40GB WD 7200RPM harddisk

HYUNDAI F910

 

[ Denne Melding var redigert av: the_ruthless på 2002-03-12 13:47 ]

Lenke til kommentar

Hifiklubben har mange ulike system og slikt, men skal du ha ett lite sammen med maskina di så har de det også.

De har noen Boston acoustics høyttalere som kanskje er bra.

Skal du ha et annlegg til andre ting en bare pc og den type så hadde jeg heller gått for et normalt stereoanlegg og som jeg evt. kunne bygge på litt etter litt.

Feks. kjøpe forsterker, cd-spiller, høyttalere nå og så når pengene kommer inn neste gang kjøpt bakhøyttalere, sub, center osv. osv.

 

Tror det er en bedre løsning en å ende opp med et halveis/delvis/amputert/jalla/smådårlig osv anlegg.

 

Dyrt å kjøpe billig!

Lenke til kommentar

Klipsch ProMedia (4.1 og 5.1) får toppkarakterer overalt for vanvittig bra, klar og kraftig lyd. Disse kommer uten dekoder, slik som Creative DTT3500 eller Inspire 5700 har, men er mye kraftigere. De kan brukes til spill og annen PC-bruk, men ikke til DVD, med mindre man har seperat dekoder. Koster 4-5 tusen for 5.1 settet tror jeg, men det er vanskelig å få tak i Norge...

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: dominizer på 2002-03-12 20:24 ]

Lenke til kommentar

det trenger ikke koste 50k for veldig bra sorruond hvis du har litt fra før. noen høytallere og sånt. se på lyd og bilde for litt kommers forsterkere hvis du ikke er hifi freak. da må du vel titte i audio, hvis det ikke har slått seg sammen med eyefi? men uansett, yahama og sony har hatt noen forholdsvise rimelige og veldig bra forsterkere. når det gjelder stereo kan du velge i ganske mye.

og dere 50k gutter: noen bruker kanskje penger på annet en svarte bokser, selv om jeg gjerne skulle hatt et par electrocompaniet monoblokkere selv;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...