Gå til innhold

duron 900 på MSI K7T Pro2-A


Anbefalte innlegg

Lurer på om noen andre har prøvd å overklokke med dette hovedkortet. Har en stygg mistanke om at det ikke er særlig glad i fsb klokking. Noen som har erfaringer med dette. Får pc'n til å gå stabilt på 999 mhz (111*9). Synes dette er litt lite. Kunne godt tenkt meg en 50-100 mhz til. Skulle tro det ville være mer en mulig. Det store spørsmålet er om jeg har skutt meg selv kraftig i foten (med tanke på overklokking) ved anskaffelse av dette hovedkortet.

Erfaringer noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme kortet, men må gi meg på 145-146 fsb. Har hørt / lest om enkelte som klarer noe høyere, men tror ikke kortet er kapabelt for noe særlig mer enn det jeg nevner.

Mulig jeg "bommer" litt nå, men jeg tar sjansen: Om du har en CPU med "B"-merking, (200)så takler den ikke fsb særlig høyere enn 100-115.

 

Det er i allefall hva jeg sjøl har erfart!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-12 00:14, rogerDAT skrev:


Får pc'n til å gå stabilt på 999 mhz (111*9).


Det store spørsmålet er om jeg har skutt meg selv kraftig i foten (med tanke på overklokking) ved anskaffelse av dette hovedkortet.



 

Dersom det er et MSI K7T Pro2-A kort du har skaffet, er dette omtrent maks FSB som dette kortet klarer. (Det er basert på Via KT133 brikkesettet)

 

Dersom du har handlet kortet med tanke på klokking av FSB, har du bommet på foten også. Det du kan gjøre, er å låse opp prosessoren, slik at du kan endre multiplikatoren. Da burde f.eks 10x110 være innen rekkevidde.

Lenke til kommentar

CPU har ANDA steppinging.

Jeg kjøpte ikke dette hovedkortet spes. med tanke på overklokking, men tenkte det kunne være kjekt å tyne noe ekstra ytelse ut av systemet mitt. Er dessverre student, noe som innebærer lite penger og liten mulighet for kjøp av noe nytt.

 

Uannsett. Jeg har låst opp CPU (blyant triks). Har prøvd å kjøre på 10*110. PC vil ikke komme så langt som at jeg får gått inn i BIOS engang. Må re-sette CMOS og fikse BIOS oppsett på nytt. Hjelper heller ikke å øke volten. Har funnet ut at 9*111 er maks jeg får til for øyeblikket. Har prøvd å øke til 9*112, men da blir PC'n ustabil etter ett par timer med 3dmark testing.

 

Men hvis dere andre mener at dette er omtrent maks for dette hovedkortet, så må jeg vel si meg fornøyd med det da.

 

Kan ta en titt på resten av specs. min. Kan jo være at det er noe annet som påvirker resultatet.

 

MSI K7T Pro2-A

Duron 900@999

768 MB SDRAM (Kingston)

Gainward GeForce 2 Ti/450TV

 

De andre komponentene vil jeg tro ikke har særlig/ingen innvirkning på hvorvidt jeg får klokket mere eller ikke.

Lenke til kommentar

Hmm syntes din fsb på 111 er dødsbra jeg da :smile:

jeg fikk bare 107 på mitt MSI pro 2a med en duron 750Mhz

Men men jeg syntes du burde prøve og låse opp cpuen med blyant en gang til (og gjør det skikkelig)

og så begynne du med og prøve 10x100 og ikke 10x111, ja 111 fsb er som sagt råbra til ett Via KT133 og være så det er ikke sikkert det funker når du ganger med 10.

så prøv 10x100 først (etter blyantrikset)

så prøve du 10,5 eller 11 ganger 100 helt til det ikke går mere på multiplier.

deretter kan du prøve og øke volten (Vcore) til 1,80/1,85

får deretter og prøve og gange videre EKS 11x100 på multiplier.

Det jeg prøver og si er att du burde klokke opp multiplier så langt det går først deretter når det sier stopp og du kjøre stabilt så kan du prøve og klokke fsb helt til det ikke går mere.

Dette med overklokking må/burde gjøres samtidig som du justere Vcore litt høyere ettervært som du kjøre mere og mere multiplier og fsb.

 

En god huske regel : husk klokk litt og litt oppover , så sleppe du og resette bios og få problemer :smile:

Det er også smart og starte overklokking med Multiplier da dette er safere og du slepper ett ødelagt system.

etterpå kan man øke fsb litt og litt.

ja husk nar man bruker fsb så kjøre hele systemet raskere, så vær forsiktig.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: i-am på 2002-03-12 16:56 ]

Lenke til kommentar

Jeg har fått min duron 900 opp i 1066. Har et Abit KT7E, og bare satt opp fsb'en opp i 133 og senka multiplieren til 8. Økte bare volten litt og stabil som en....ja. Stabil vertfall.

 

Tro jeg leste at dere hadde skrevet at duronen (eller VIA kt133)ikke likte 133 fsb. Er det bare flaks at jeg fikk den opp dit?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-12 08:46, byggeren skrev:

Quote:


On 2002-03-12 00:14, rogerDAT skrev:


Får pc'n til å gå stabilt på 999 mhz (111*9).


Det store spørsmålet er om jeg har skutt meg selv kraftig i foten (med tanke på overklokking) ved anskaffelse av dette hovedkortet.



 

Dersom det er et MSI K7T Pro2-A kort du har skaffet, er dette omtrent maks FSB som dette kortet klarer. (Det er basert på Via KT133 brikkesettet)

 

Dersom du har handlet kortet med tanke på klokking av FSB, har du bommet på foten også. Det du kan gjøre, er å låse opp prosessoren, slik at du kan endre multiplikatoren. Da burde f.eks 10x110 være innen rekkevidde.

 

 

 

Er Via KT133 ett dårlig brikkesett og overklokke med?

Blir Via KKT133A like dårlig da? Lurer bare, jeg har MSI K7T Turbo.

Lenke til kommentar

Fulgte et av rådene. Streket opp L1 broene på nytt. Hjalp litt det da. Klarer 9,5*110 (1045) nå. Må vel i bunn og grunn si meg fornøyd med det.

 

Oppsettet mitt ser nå ut som følger.

 

MSI K7T Pro2-A

Duron 900@1045 (9,5*110) @1.75V

512 MB SDRAM PC133

Gainward GeForce 2 Ti/450TV @250/450

 

Noen som mener det er mere å hente her, si gjerne ifra.

 

Får for tiden 3523 på 3DMark 2001 SE.

http://service.madonion.com/compare?2k1=2986127

 

Noen som har omtrent samme oppsett som gidder å poste link til sitt madonion prosjekt, så jeg kan sammenligne?

 

Skal prøve å klokke skjermortet litt også. Er sikkert litt å hente der tenker jeg.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-12 22:37, rogerDAT skrev:


Noen som mener det er mere å hente her, si gjerne ifra.


 

tror du kan greie mer? er ikke sikker selfølgelig

men en kammerat har 750duron@1000MHz 1,825VCore

han greier 1050 med 1,85VCore men da blir den for varm etter en stund med cs han har msi turbo og kjører 266fsb.

min duron 950anda greier lett 1200 med luftkjøling

(1350-1400 med vannkjøling og VCore 2,3-2,5 :lol:)

 

[ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-03-12 23:14 ]

Lenke til kommentar

Mulig det går ann å få mere. Saken er den at jeg ikke får mer enn 1.8v på core. Hvis jeg skal ha mere regner jeg med at jeg må til med volt modding. Er ikke riktig klar for det enda nei. Må vente med det til jeg har fått tak i nytt hovedkort.

 

555:

Han kompisen din har et kovedkort med 266 fsb. Får nok mere ut av et slikt hovedkort vil jeg tro.

Type hovedkort har du da?

 

[ Denne Melding var redigert av: rogerDAT på 2002-03-12 23:23 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-12 23:21, rogerDAT skrev:

Mulig det går ann å få mere. Saken er den at jeg ikke får mer enn 1.8v på core. Hvis jeg skal ha mere regner jeg med at jeg må til med volt modding. Er ikke riktig klar for det enda nei. Må vente med det til jeg har fått tak i nytt hovedkort.


 

tegner du L7 bruene på CPU'en skal du få 1,85V

det måtte jeg gjøre på CPU'en til han med msi

 

jeg har abit kt7 kt133

 

[ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-03-12 23:24 ]

Lenke til kommentar

Mulig det. Men jeg prøvde med fsb på 112. Da fikk jeg blåskjerm før jeg kom inn i windows. Er styggt redd for at jeg har fått omtrent maks ut av dette hovedkortet slik som det er nå.

 

Men blir nytt hovedkort og ram snart. Da håper jeg å få pressa den ett par hakk høyere.

 

555: fsb kjører du på da?

 

[ Denne Melding var redigert av: rogerDAT på 2002-03-12 23:27 ]

Lenke til kommentar

hvis du har lyst kan jeg sende deg en STOR chip kjøler (hjemmelagd) for 50kr eller det d koster å sende den :smile: 40x40x35mm må limes på hk

er du intressert så send med en mail

jeg kjører på 240FSB

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: 555 på 2002-03-12 23:40 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...