Kenti Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Hei, Tenkte å utvide lagringskapasiteten hjemme på min bærbare pc. 60Gb strekker nok ikke til Har tenkt å kjøpe meg et eksternt 3,5" hdd-kabinett, og slenge inn en hdd. Det er en del billigere enn å kjøpe en ferdig sammensatt eksern HDD har jeg funnet ut. Så da lurer jeg på om det er noen der ute som kan anbefale noen merker, eller si hvilke merker jeg evt bør holde meg unna? Har sett på disse selv Maxtor DiamondMax Plus 9 160GB 8MB , Samsung SpinPoint P80 160GB 8MB , Seagate Barracuda 7200.7 160GB 8MB og Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM. Hva skal jeg velge? Hadde vært veldig fint om noen kunne hjulpet meg litt
PropsAreForBoats Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Jeg vil absolutt anbefale Seagate Barracuda, pga støynivået. De diskene er de mest stillegående jeg har vært borti. Jeg har 2 sånne, som erstattet en WD Caviar 120 GB 7200RPM. Forskjellen er virkelig enorm, WD-disken bråket betraktelig mer enn de to Barracuda-diskene tilsammen. Støynivået er spesielt viktig når du har tenkt å sette disken inn et eksternt kabinett. Jeg har en Maxtor 160GB også, og den ligger midt i mellom WD og Barracuda støymessig.
Kenti Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Skrevet 21. januar 2004 Ja etter å ha lest litt rundt på forumet her, har jeg kommet fram til at det enten må bli en Barracuda eller en Samsung SpinPoint. Vet ikke helt hvem som er best av disse. Har hørt noen godord som samsungen også, den skal visst være ganske stillegående. Men det lover jo bra det du, PropsAreForBoats, sier om Barracudaen! Takk for hjelpen!
Lch Skrevet 22. januar 2004 Skrevet 22. januar 2004 Jeg har faktisk harddisker fra alle fire produsentene. 'Cudaen min er en IV, og WDen er en smule gammel, men de andre to har jeg samme modell av. Den nye 'Cudaen har visstnok høyere støvnivå enn de gamle, og ytelsen er ikke helt topp på noen av de diskene, men den nye skal være raskere enn de foregående. De har midlertidig fjernet denne innkapslingen som IV og V har, så det hadde vært spennende å fått sammenlignet dem mhp støy. Jeg synes Samsungen til nå er den jeg er mest fornøyd med, veldig stille (idle, såklart), behagelig frekvens ved skriving/lesing, og har merkbart høyere ytelse enn 'Cudaen. Ikke blir den særlig varm heller. Anbefales. Maxtor 160GB har to plater, så den er ganske stille den også. Min er en 200GB, og har tre. Den lager mer støy ved lesing/skriving enn 'Cudaen og Samsungen, og har en mindre behagelig frekvens på lyden enn de to andre. WDen er håpløst bråkete i idle, og ytelsen er ikke så mye bedre enn Maxtoren/Samsungen. Jeg anbefaler Samsung.
JohndoeMAKT Skrevet 22. januar 2004 Skrevet 22. januar 2004 Hiatchi sier nå jeg. Bra ytelse og lite lyd. Mye mindre lyd enn de to 'Cuda 7200.7 diskene jeg har hatt. Muligens dette var bare et problem med mine disker. Det er nå tre slike 7k250 disker her i huset, og snart to til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå