Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

problemer med 3com w-lan ruter

Anbefalte innlegg

Jeg har ett problem. Har en switch fra før, en netopia ruter fra nextgentel og en w-lanruter(?) fra 3com. Greia er at jeg kommer online med alle pcene, men ingen av pcene finner hverandre(prøvd cmd/ping ipadress tilogmed, ingenting) slik det er konfigurert nå(netopia-3com-lan/w-lan)

Det jeg så tenkte på var å kople det slik det var før, men legge 3com inn på en av portene på switchen(for w-lan) og la de 2 andre pcene få inet fra switchen, altså slik: netopia-switch-lan/3com.w-lan) Jeg har fått beskjed av en kompis at hvis jeg bruker en krysset tpkabel mellom switch og 3com dsl kontakt så vil dette fungere automatisk. Noen som er enig i dette, eller har en bedre måte å gjøre det på? Skal prøve å få gjort dette i dag.

Videoannonse
Annonse

Det er vel generelt sett å be om bråk og kjøre to routere på samme nettverk - men det lar seg gjøre!

se: http://www.tomsnetworking.com/Sections-article51-page1.php og følg oppskriften der.

PS: Husk også å skru av DHCP server-funksjonalitet på en av routerne - du bør ikke ha to slike i ett nettverk...

Fredrik.

Det er vel generelt sett å be om bråk og kjøre to routere på samme nettverk - men det lar seg gjøre!

se: http://www.tomsnetworking.com/Sections-article51-page1.php og følg oppskriften der.

PS: Husk også å skru av DHCP server-funksjonalitet på en av routerne - du bør ikke ha to slike i ett nettverk...

Fredrik.

Kunne ha funket det, hvis det ikke hadde vært for at switchen min ikke har noen ruter funksjonalitet så vidt jeg vet.

Switchen din har ikke router-funksjonalitet nei, men den er bare en forlengelse av netopia-routeren fra NGT - som har dette. :)

Er en stund siden jeg har vært borti denne, men er det ikke noe innebygget switchefunsjonalitet i netopiaen? E.g. den har 2-4 LAN porter til andre maskiner?

Fredrik.

Nei desværre :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...