Stuffhammer Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 hei! kjørte rhn up2date i natt på min fedora boks. men når den var ferdig var skrivebordet borte. noen ideer ?
OscarWoHA Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Hva mener du med at skrivebordet er borte? Hva skjer når du booter? Prøvd en boot-CD/diskett? Kanskje dette hjelper? # startx Jeg er ikke akurat en linux-guru, men når jeg ikke fikk opp GNOME skrev jeg bare det, og det virket.
smas190 Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 sikker på at du ikke skifta skrivebord da? altså slik at alle iconene/programmene dine kom bort osv
Stuffhammer Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Skrevet 21. januar 2004 er ingenting på skrivebordet. går heller ikke annn å høyreklikke på skrivebordet. bakrunnen er også borte...
smas190 Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 er bakgrunnsbildet der da? menyen? programmer? er det bare en helt svart skjerm?
Stuffhammer Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Skrevet 21. januar 2004 menyen er der. funker fint, men ellers er det svart )=
Stuffhammer Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Skrevet 21. januar 2004 det var nitti pakker som ble oppdatert. jeg kan sikkert finne en log (=
smas190 Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 prøvd restart? hva med X restart? (ctrl+alt+backspace)
Stuffhammer Skrevet 21. januar 2004 Forfatter Skrevet 21. januar 2004 bakgrunnen er borte også. prøvde å restarte, men uten hell ... noen ideer ?
kyrsjo Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Høres VELDIG ut som du har greid å ødelegge nautilus, som tilsvarer "explorer" i GNOME. prøv å starte run (alt+f2), og skriv nautilus
telegeek Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 hvis ikke kan du jo reinstallere linuxen din ^^
kyrsjo Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 kan nesten se ut som om det er det enkleste hvis du ikke har noe viktig der. btw. apt.freshrpms.net har en LANGT bedre updater enn rhnup2date
xeon Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Ehhh reinstallere for å fikse desktop? rm -rf .gnome* .gconf* .metacity .kde* muligens også noen andre dirs som passer bra.... logg ut av X før du gjør dette.. bruk ctrl+alt+f1 for å komme til console
kyrsjo Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 ja det er nok en god idé. Når jeg tenker meg om fikk jeg akkurat den feilen du snakker om en gang, og gjorde det du foreskrev der. Forklaring: I Linux lagres "alle" configfiler for en brukers profil i /home/brukernavn/ som mapper/filer som begynner med punktum. Grunnen til dette er at skjulte filer begynner med punktum i Unix. I værste fall kan du dra rm -rf .* i konsollet. Pass på å ikke være logget inn i X. MERK: Dette vil slette bashrc og kompani... Måten å gjøre dette: control+alt+(f1-f6) for å komme ut i et "rått" konsoll logg inn skriv (og trykk enter...): rm -rf .gnome* .gconf* .metacity .kde* logg ut (control+d eller skriv exit) gå til GUI med (controll+)alt+f7 prøv ålogge inn
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå