Scrim Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Har bestilt en usb disk, blir den oppdaget og mountet automatisk av mandrake? eller må jeg mounte den manuelt?
objorkum Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 Rimelig sikkert oppdaget automatisk. SuSE sin SuSEplugger oppdager i alle fall slikt. Ellers kan du bare spørre på nytt så kan vi gi deg en linje til /etc/fstab.
greigster Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 (endret) selve disken skal du nok kunne se, den mounter seg nok ikke automatisk.. i Suse er det en LVM/Partitioner man bruker for å formattere og lage fs på disken.. det er nok noe liknende i Mandrake også. og deretter, som Objorkum sa, legg den til i fstab'n, enten manuelt eller via gui'et. jeg har ingen erfaring med hdd'er på usb, men har en extern cdbrenner som ble funnet med en gang pluggen var i hullet. edit: refererte til feil person Endret 21. januar 2004 av greigster
xeon Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 de blir registrert som scsi-disker.. aka. /dev/sda.. sjekk med fdisk -l
kyrsjo Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 jepp. mount /dev/sda1 /mnt/usb funker fint det. legg det inn i fstab! Noen som vet noe om hvordan jeg kan få mountet min "multi-card-reader"?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå