marcus Skrevet 20. januar 2004 Skrevet 20. januar 2004 har akkurat kjøpt en ny 160GB s-ata disk, som jeg ikke klarer å få formatert, eller problemet er at xp/biosen ikke finner disken. Må jeg installere noen drivere for å kunne bruke s-ata disker?? Bruker to IDE disker fra før, men tenkte det var lurt å kjøpe s-ata disk nå ettersom hovedkortet har plasser for det...
TheMatrix Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 1, Bios bør finne disken, har du siste bios oppdatering ? Sjekket kabler etc. ? Jeg forutsetter at du bruker windows: 2, Ved installasjon av windows så vil du bli spurt om du skal installere en scsi/raid kontroller, svar ja på dette (F6). 3, Ha driverene til sata kontrolleren klar på en floppy og følg instruksjonenne i windows. 4, Etter at installasjonen er ferdig så må antagelig aktivere støtte i windows for disker større en 130 Gb, se her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 Lykke til
Iyon Skrevet 21. januar 2004 Skrevet 21. januar 2004 pass på at du via instillingene i bios IKKE har deaktivert s-ata kontrolleren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå