Gå til innhold

Subwoofer


Anbefalte innlegg

Ser at de selger Eltax aktive subwoofere på komplett.no

 

De er billige, men er de bra??

 

Skal skaffe meg en sub, og har tittet både hos hifi klubben og elkjøp. Her blir det ca 2.500 - 3.500 for en 10", mens komplett selger eltax 15" med 300w RMS forsterker...

 

Låter det som prisen, billig??

 

Og jeg vil ikke bygge selv..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser man det, ser man det. Måler vel 45*45*45 cm den.

 

Men kjøpte meg en Dali AW10 for noen uker siden. men returnerte denne da jeg ikke var helt fornøyd med lyden. Koblet den opp med høytalerkabler siden jeg ikke hadde noen annen mulighet, og jeg måtte spille kølle-høyt for at den skulle dunke bra.

 

Jeg skal bruke suben til primært musikk og til film. Vil ha en som gir den dype bassen helt fra lavt volum.

 

Skal hente meg ny-kjøpt forsterker på torsdag, og den har sub-utgang.

 

Men si at jeg koblet nevnte Dali til en sub-utgang. Vil det gi mye forskjell fra å koble den med høytalerutgang??

 

Har sett på en Energy 10" på elkjøp til 3499,- ellers blir det kanskje noe til samme pris fra hifiklubben NÅR jeg får penger nok..

 

Hvordan stiller Eltaxen opp mot dette??, du som har erfaring?

Lenke til kommentar

Uhuuuhh!

Skygg unna Eltax! 300W RMS med hvor mange % THD...?

Tviler på lineariteten til elementet også der i gården...

Er nok stor fare for at det isteden for å gi tørre "thump" og "bang" sier "brrrrrrr" uansett hva slags signal den får...

 

Hadde heller satsa på et velrennomert produkt fra ei HiFisjappe som har peil.

AVHiFi har også noen bra suber.

Lenke til kommentar
Har selv en Eltax 15"...den slår ganske bra, men eg synest den er litt for stor. Selger gjerne visst du skulle være interesert... :D

Har hørt denne subben, den lager utrolig mye deilig støy i filmer. Men på musikk, NEI!

Kunne tenkt meg en slik en i hjemmekinoen i tillegg til 12" jeg har nå.

 

Hvor mye skal du ha for den?

Lenke til kommentar

Eltax er grei nok på rapmusikk o.l., men svikter på musikk der det kreves trøkk eller nøyaktighet (trance/rock). Den duger til film, som cdrom sa.

Dersom du bare hører på rapmusikk, samt ser på filmer, passer den kanskje. Ellers bør du spare pengene til noe skikkelig.

Lenke til kommentar

Har en 12" Eltax og synes den gjør jobben sin bra både på rock, rap og film... den duger dog ikke til trance o.l.

 

Den er litt kresen på plassering men gir mye risting i magan når den står skikkelig, skal _MYE_ til for at den begynner å bråke med "brrr" lyder osv... Hvis du lett får det har du gjort noe feil, mener jeg.

 

God valuta for pengene, og hvis jeg først skal være så jævli kresen så kobler jeg den bare ut heh

Lenke til kommentar

4k er noe dyrt ja, men virker som det er orisen jeg må opp i. Har også sett på en Energy 10" på Elkjøp, til 3500,-.

 

Og har jo tenkt på Dali swa12 også. Kanskje det blir duell mellom disse??

 

Men hifi sjappa har også cerwin vega 12" til 3600,- eller no.. Men den er kanskje ikke like bra som dali'n på musikk og slikt. Cerwin vega river vel bare ned veggene uten at det låter helt rent????

Lenke til kommentar

har hørt cerwin vega sin 15" sub og den kan virkelig rive ned vegger..!

men på musikk blir det bare tull... totalt overflødig og alt for tregt..

Enda verre blir det vist du bruker de i små rom..

 

Uansett, jeg er utrolig fornøyd me min swa-12.. kvalitet så det holder :)

 

gl

Lenke til kommentar

Litt på reisefot, derfor sent svar.

 

Uansett, jeg er utrolig fornøyd me min swa-12.. kvalitet så det holder

 

Det jeg ikke likte med Dali aw10 når jeg hadde den hjemme før jeg returnerte den, var at den krevde høyt volum for å gi dunke bra. Måtte stille den på 75& av maks volum for i det hele tatt å høre stort.

 

Henger asw12 med bedre fra start?? Vil gjerne høre litt bass når jeg spiller musikk i "kose" volum... Eller skal det ikke funke slik? Må jeg dra på for å få god bass??

Lenke til kommentar
Litt på reisefot, derfor sent svar.

 

Uansett, jeg er utrolig fornøyd me min swa-12.. kvalitet så det holder

 

Det jeg ikke likte med Dali aw10 når jeg hadde den hjemme før jeg returnerte den, var at den krevde høyt volum for å gi dunke bra. Måtte stille den på 75& av maks volum for i det hele tatt å høre stort.

 

Henger asw12 med bedre fra start?? Vil gjerne høre litt bass når jeg spiller musikk i "kose" volum... Eller skal det ikke funke slik? Må jeg dra på for å få god bass??

Jeg har en Dali 12", som jeg bruker både til hjemmekino og musikk. Jeg bruker å skru ned lyden litt når jeg hører på musikk, men når jeg ser film da skrur jeg lyden nesten på maks. Og da rister alt som ristes kan! :scared: Jeg har opplevt at ting har falt ned fra hyller o.l. :thumbs:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...