Gå til innhold

Catalyst 4.1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

BTW! Ny funksjon på Cat 4.1. Du kan lese av tempen på kortet fra Overdrive-menyen i skjerminstillingene.

Men, I Overdrive menyen står det at kortet er 72c, mens i Rivatuner står det bare 53c.... En forskjell på over 20 grader. Lurer på hvilken som er riktig...

Skrevet
BTW! Ny funksjon på Cat 4.1. Du kan lese av tempen på kortet fra Overdrive-menyen i skjerminstillingene.

Men, I Overdrive menyen står det at kortet er 72c, mens i Rivatuner står det bare 53c.... En forskjell på over 20 grader. Lurer på hvilken som er riktig...

vil tippe den reele tempen ligger ett sted midt i mellom..

Skrevet (endret)

Personlig syntes jeg disse driverne suger maximalt :devil:

Men dette er bare av en grunn . (har ikke testa driverne i andre spill enda)

Jeg spiller mye cs, men også endel andre spill, ellers ville jeg jo aldri hatt R9800pro. Vet ikke om dette bare gjelder meg, men når jeg går kjører halflife i opengl, står det : Selected opengl mode is not supported by youre videocard!! :wow:

Trodde aldri ati skulle "drite" i halflife spillere.... :angry:

Men som sagt er det litt merkelig hvis dette stemmer så jeg har mine tvil.

MEN stemmer det er jo det tragisk, fordi hvis jeg skal spille noen av de andre spillene må jeg bytte drivere hele tiden...F.eks gikk halo mye bedre med 3.10 driverne.

Byttet nå nettop og uansett hvilken oppløsning jeg kjører så virker det ikke. Og det er jo en kjent sak at cs går extremt dårlig med directx.

Så alle dere med Radeon-kort som spiller mye cs (vet ikke om dette bare gjelder de aller nyeste modellene) sjekk dette ut. Dumt av ati dette hvis dette stemmer.

Enormt mange som spiller cs andre spill som har Radeonkort.

[Edit:] Alle problemene tror jeg skyldes en ødelagt installfil. Har lest at dette har skedd med andre også. Jaja :shrug:

Endret av M@R7!N
Skrevet

ATI har gjort detmed vilje fordi de mener at temperaturen ligger på 20grader over detsom blir målt. Du kan lese om detpå hw.no tror jeg

Skrevet

Hvor finner man denne funksjonen?

Ser ingenting om hverken Overdrive eller temp-måling med 4.1 og Sapphire Radeon 9600XT.

Skrevet
Ettersom som så mange her på forum har samme problem med 9600...er kansje problemet at 9600 XT ikke har denne funksjonen likevel. (?)

Begynner å bli redd for det jeg også (vel... ekke så farlig da).

Men det er jo noen med ASUS 9600XT som har klart det med ASUS sitt SmartDoctor.

Får håpe andre produsenter også har temp-måler.

Kan jo komme nye versjoner. Men det er da sabla rart at det ikke funker.

Skrevet

Ja, funker ikke her heller. Merkelig. Trodde alle sa at "alle" 9600xt og 9800xt hadde føler. :p Men det er ikke så veldig farlig egentilig, jeg har godt vifteannlegg. med kjøleribber her og der:p

Skrevet

Jeg har ikke fått testa de i noen spill enda, men maskina slo helt krøll på seg når jeg skulle installere... Avinstallerte de gamle driverne - reboota - la inn de nye - reboota - og så ville den ikke inn i windows... lættis...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...