Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har selv NGTDelta 2000 og er fornøyd med det.

Skal bestille ADSL til en kamerat og NGT kan ikke levere der han bor.

Han er ikke avhengig av stor hastighet, men ønsker ADSl hovedsaklig for å spare penger.

Ser Bluecom har ett tilbud på 400/128 kbps, kr 299 per md med 1 års binding.

Noen som har erfaringer? Både positive og negative erfaringer ønskes.

Greide ikke å finne ut om det var noe problem å kjøre en switch og kjøre flere pc'er på linjen.

På forhånd takk

Mvh

Frode

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke, men har hørt mye 'fint' om dem. Ihvertfall vist man samenligner med en del andre. Leser en del i forum rundt om kring og bluecom er blandt de jeg har hørt minst dritt om! :roll:

Og ja; for alldel unngå kvalito og tiscali...

Skrevet

Bluecom har ca 30000 brukere å da er vell de den tredje største xdsl leverandøren i norge, etter telenor og NGT.

og har ikkje hørt så mye dårligt om de

Skrevet

Jeg har bluecom selv, og det eneste jeg kommer på er at de ikke har firewall i modemet. Og det var noe kluss under oppkoblingen, men det ble raskt fiksa etter en telefon.

Skrevet

Bluecom har kaskje den beste kundestøtten av DSL leverandørene som jeg har vært borti. Har egentlig bare positivt å si om dem bortsett fra at de har betaling av faktura kvartalsvis og at det er 3 mnd's avbestillingsperiode.

Skrevet

Takker for inputen.

Ville sjekke litt ekstra siden jeg skal ordne dette for en uten noen form for kunnskaper innen dette.

NGT kunne bare levere alpha der han bodde, men har jo ingen muligheter til å oppgradere hastigheten senere uten å skifte ISP så det blir vel Bluecom.

Takker :)

Skrevet (endret)

hei du.. har bluecom 1mbit jeg..

noen erfaringer..

brukerstøtte: :thumbs:

stabilitet: vel det går aldri mer enn noen dager før jeg får trøbbel og 'faller ut'.. hvis jeg ikke gjør noe kan d ta timer å komme på nett men om jeg kobler ut modemet i 1 min funker d.. så jeg har nok bare vært uheldig med modemet.

flere på nett: jeg har hatt opptil 6 pc'er på nett med hver sin ip.. koblet modemet i uplink på en hub og vips.. :w00t:

hastighet: ikke no å si på. jeg har det jeg betaler for :yes:

Endret av granhus
Skrevet (endret)

Hadde Blucom adsl 720/128 i ca 1år før jeg flyttet. Hadde aldrig problemer med forbindelsen eller hastigheten. Fordelen med Blucom fremfor Telenor er at du slipper å installere oppkobling og at du har fri nedlastning.

Har kjørt opptil 3 maskiner på modemet samtidig uten problem.

Endret av jhbamse
Skrevet
Jeg har bluecom selv, og det eneste jeg kommer på er at de ikke har firewall i modemet. Og det var noe kluss under oppkoblingen, men det ble raskt fiksa etter en telefon.

Det er Telenor som netteier som leverer modemet, ikke Bluecom

Skrevet

Har hatt Bluecom i godt over ett år, og er meget fornøyd. Har vært nede kun to ganger i denne perioden, bare noen få min. den ene gangen, og et par timer den andre. Får den farta jeg har betalt for og vel så det, og har ingenting å klage på.

Skrevet
Bluecom har ca 30000 brukere å da er vell de den tredje største xdsl leverandøren i norge, etter telenor og NGT.

og har ikkje hørt så mye dårligt om de

Halver antallet ditt, så er vi enige (se artikkel i www.dn.no)! Bluecom er nok en av de mest seriøse som leverer på telenors nett, sammen med www.directconnect.no som er det nyeste skuddet på stammen. Bluecom har henta seg inn og leverer gode, stabile produkter. 384/128 linja derimot, er ikke mye å skryte av! Velg noe større, den linja stinker! (det er kun bluecom og kvalito som selger den linja) Ikke mye bredbånd :p. Bluecom tar 395 for 704/128, Direct Connect tar 379 for samme linja!

Skrevet

Det er Telenor som netteier som leverer modemet, ikke Bluecom

Hvor ha du det fra?

Telenor leverer ikke ut modem til sine egne kunder engang, og slettes ikke til Bluecom kunder. Hos Telenor må du kjøpe et selv.

Skrevet
384/128 linja derimot, er ikke mye å skryte av! Velg noe større, den linja stinker! (det er kun bluecom og kvalito som selger den linja) Ikke mye bredbånd :p. Bluecom tar 395 for 704/128, Direct Connect tar 379 for samme linja!

384-linja er vel helt OK den, for fryktlig mange er ikke hastigheten viktig men prisen og 299,- er under den magiske 300,- grensa, psykologisk har den ene krona fryktlig mye og si.

Og mange av de som kjøper den sitter på 33k til 56k-modemer og jeg kan forsikre deg om at 384 er bredbånd for disse kundene ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...