Gå til innhold

Grom rask ram


Koffe

Anbefalte innlegg

@240MHz 2-2-2-5 Street Racer får jeg:

6033MB/s

6024MB/s

Wtf? La meg se om jeg har forstått dette riktig. Du har kjøpt Corsair XMS3200LL 2x256 (og dette er Twinx, ja?) som du kjører på 240 mhz?! I så fall er det ganske så stor forskjell på rev 1.1 og 1.2. Jeg har ikke giddet å sjekke brikkene mine, men jeg går ut ifra at jeg har 1.2 siden jeg ikke får mer enn 217 mhz ved 2-3-2-6.

 

*misunnelig*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
@240MHz 2-2-2-5 Street Racer får jeg:

6033MB/s

6024MB/s

Wtf? La meg se om jeg har forstått dette riktig. Du har kjøpt Corsair XMS3200LL 2x256 (og dette er Twinx, ja?) som du kjører på 240 mhz?! I så fall er det ganske så stor forskjell på rev 1.1 og 1.2. Jeg har ikke giddet å sjekke brikkene mine, men jeg går ut ifra at jeg har 1.2 siden jeg ikke får mer enn 217 mhz ved 2-3-2-6.

 

*misunnelig*

har fått meg Corsair XMS3200LL v1,1 (v1,1 er best pga. det er BH-5...v1,2 er CH-5 og er dårligere) Ja jeg kjører DUAL, sjekk profil for mer info ;)

 

JA, kjører dem på 240MHz til vanlig bruk nå ja, det vil si 480MHz, standard er 400MHz.

 

 

ExTerminator: Neida, 3,2v er ikke mye til vanlig bruk. På xtreme er det endel folk som bruker 3.4-3,6v til vanlig. Over det blir sånn til testing o.l. Med andre ord 3,2v til vanlig bruk er helt fint ;)

 

Snekker'n: Hvor har du bestillt dine A-Data BH-5 brikker hen?

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Okay... Men jeg kan bare stille volt opp til 2.8 på mitt IC7-G... :(

Du må gjøre volt modd på hovedkortet ditt slik som jeg gjorde med mitt MAX3. Men på IC7-G skal voltmodden være vanskeligere enn på MAX3, der du bare kan dunke av en resistor så er du ferdig.

 

Edit: her har du hvordan du voltmodder på IC7 og IC7-G

 

her på MAX3

Endret av Gef
Lenke til kommentar
Okay... Men jeg kan bare stille volt opp til 2.8 på mitt IC7-G... :(

Du må gjøre volt modd på hovedkortet ditt slik som jeg gjorde med mitt MAX3. Men på IC7-G skal voltmodden være vanskeligere enn på MAX3, der du bare kan dunke av en resistor så er du ferdig.

 

Edit: her har du hvordan du voltmodder på IC7 og IC7-G

 

her på MAX3

Huff...tror jeg klarer meg fint med 2.8v jeg :)

Lenke til kommentar
Hva de er gode for kommer an på hvor høy spenning du gir dem, 3v er minimum for brukbar OC, skal du få dem høyt bør du gi dem 3,2v eller mer.

Gode Gud! Det fulgte med en streng advarsel om at jeg ikke måtte sette spenningen høyere enn 2,8v på minnet mitt. Er det bare sånn sikkerhets-vissvass, eller? Uansett så gir ikke hovedkortet mitt mer enn 2,85 :no:

Lenke til kommentar
Gode Gud! Det fulgte med en streng advarsel om at jeg ikke måtte sette spenningen høyere enn 2,8v på minnet mitt. Er det bare sånn sikkerhets-vissvass, eller? Uansett så gir ikke hovedkortet mitt mer enn 2,85 :no:

2,8v er det garantien tillater for dine brikker. De tåler mer. Det varierer hvor mye de forskjellige chippene tåler, BH5 tåler høy spenning (er dine Corsair-brikker v1.1 er det BH5, v1.2 er CH5 som ikke tåler like høy spenning).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...