Gå til innhold

Grom rask ram


Koffe

Anbefalte innlegg

Som dere vet er Prescott prosessoren på vei.

Når den kommer har jeg tenkt til å oppgradere og trenger da ny ram, mine Corsair pc 2700 brikker holder ikke lenger da :cry:

Hovedkortet er bra så det gjør jeg ikke noe med(Asus P4C800 deluxe)(canterwood dual channel oppsett)

 

Det jeg lurer på er om noen har noen tips/erfaringer på noe skikkelig god ram.

Må klare pc 3500 minst( kanskje enda mer med tanke på overklokking)

Og jeg vil ha gode cas-instillinger. Helst CL2 max 2,5.

Her er noen fra OCZ (PC3700)

Jeg synes det var vel mye penger å betale siden jeg skal ha 1gig ram.

Så mine spørsmål blir:

1. Noen erfaringer med disse brikkene?

2. Er det SÅ viktig mad lav cas på et intel system?(vet det er viktigre på AMD) Jeg må kanskje ofre litt på 2.3.3.7 uansett for å få klokket skikkelig?

3. Har dere noen anbefalinger? Minst pc 3500

 

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har bestillt noen slike:

 

Corsair XMS3200LL PC3200 256MB CL2

CAS Latency: 2-2-2-6-T1

 

 

Skal visst være BH-5, får dem snart, så da får jeg jo se om det er bra brikker eller ikke. Var to igjen på lager nå jeg bestillte dem, så der var jeg heldig :p

Weee!!!! Har 2 sånne liggende på posten jeg og :D

Håper di duger... Var forresten 20 på lager da jeg bestilte bare for noen dager siden. ingen igjen nå.

 

Edit: Btw! Det oppgis til 2-2-2-6, men denne testen fra produsenten ble kjørt på 2-3-2-6....

Endret av ExTerminator
Lenke til kommentar

mine 3200ll brikker klarer 2-2-2-6 på a7n8x hovedkortet mitt, men nå på gigabyte k8nnxp nforce 3 150 klarer di bare 2-3-2-6. klarte bare 220MHZ ddr på a7n8x'n da.

vet ikke på dette max, venter på rbx blokk så bare luft til nå. Men jeg har vært oppe i 240fsb da på 2-3-2-11.

Endret av damned
Lenke til kommentar
mine 3200ll brikker klarer 2-2-2-6 på a7n8x hovedkortet mitt, men nå på gigabyen k8nnxp nforce 3 150 klarer di bare 2-3-2-6. klarte bare 220MHZ ddr på a7n8x'n da..

Det ser virkelig ikke lyst ut for de brikkene jeg har bestillt...men jeg snakket med en på xtreme om at Corsair rev 1,1 var BH-5, og rev 1,2 er CH-5...noen som vet hvor jeg kan få sjekket det når jeg mottar mine brikker?

 

damned: Hvor mye volt brukte du på brikkene?

Lenke til kommentar
damned: Hvor mye volt brukte du på brikkene?

brukte 2,8volt på 220mhz ddr 2-2-2-6

på 240 brukte jeg 2,9V (testa ikke om jeg trengte så mye da)

 

di gikk foresten stabilt på 210 2-2-26 på 2,6v

Ok, kanskje du ikke kjørte på med nok volt for å teste dem skikkelig. Har hørt at BH-5 brikker er glad i volt! Min TwinMOS BH-5 brikke, klarte 225MHz stabilt på 2.8v...på 3.2v er den stabil på 240MHz, den ble kjørt på 2-2-2-6.

 

Noen som vet hvordan jeg sjekker om de er rev 1,1 eller 1,2?

Lenke til kommentar
Burde ikke alle ram moduler med BH5/6 klare ca samme hastighet?

Står det noe sted når jeg kjøper hvilke chipper det er? jeg kan ikke si at jeg har sett det noe sted.

Nei, det blir det samme som å si, burde ikke alle Intel 2.6/800 CPU'er klare det samme i klokking?

 

Edit: Woops! Glemte å svare på det andre spørsmålet ditt :p

 

Vel, BH-5 brikker er brikker som er PC3200 eller bedre, som står oppført med 2-2-2-6-1 timings. Som regel så skal de være BH-5 da (som regel)...men som jeg opplevde sist uke, så hadde webshoppen fått noen brikker fra Kingston som det stod at de skulle klare 2-2-2-6, men jeg klarte 2-3-2-6 på det beste. Altså, de får feil info fra produsentene. Så jeg sendte dem tilbake.

 

De som du er garrantert BH-5 på, er Mushkin Black Level II PC3500. Men Mushkin har nå offisielt sagt at de er tomme for BH-5 brikker, så skal du ha Mushkin Black Level II, så må du skynde deg å bestille!!

 

Du får kjøpt dem hos overclockers.se f.eks De koster ca 2000kr med fortolling og frakt!

 

;)

Endret av Gef
Lenke til kommentar

Jeg har regnet ut litt.

P4 prescott 3,2GHz 200Mhz FSB.

3200/200=16multipler.

Man bør vel kunne klokke til 4GHz++ med vannkjløing?

4000/16=250FSB.

Brikkene må klare 500MHz, da PC4000.

Jeg har ikke sett noen chipper som klarer CL2 ved 500MHz har dere? Til en noenlunde overkommelig pris også kanskje? ("drømmer").

Kanskje like greit å gå for CL2,5?

kanskje denne? fra OCZ?

eller denne? fra Geil?

Corsair har også noen.. "leter videre".

Lenke til kommentar
Jeg har ikke sett noen chipper som klarer CL2 ved 500MHz har dere? Til en noenlunde overkommelig pris også kanskje? ("drømmer").

Kanskje like greit å gå for CL2,5?

kanskje denne? fra OCZ?

eller denne? fra Geil?

Corsair har også noen.. "leter videre".

Har sett mange folk som har klart CL2 på 500MHz jeg, de bruker alle BH-5 brikker. OCZ PC3700 brikkene er bra, men de kjører med litt slappe timings, det er det eneste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...