Gå til innhold

hvilket Radeon 9600?

henrik_s

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

nå skal nytt skjermkort komme i hus snart.

har sett på Radeon 9600 serien, men det er så mange av dem.

hadde først tenkt på dette

det er non-pro, så er det vertd de 300 kronene ekstra og kjøpe ett Sapphire Radeon 9600PRO isteden(1300)? og så er det 1400 for et Sapphire radeon 9600XT da.

vil helst holde meg rundt 1300 kroner. er det verdt å betale 1400 for XT? eller 1300 for PRO?

prisene er fra komplett.no

P.S det står att XT'en og PRO'en er "lite-retail", hva betyr det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mitt Connect-3D Radeon 9600 XT kjører bare på 400 Mhz Core, mens det står oppgitt på deres hjemmesider at det skal kjøre på 500 Mhz...

Skrevet

Har 9600 pro atlantis kortet og er kjempe fornøy! :thumbs:

Meget godt kjøp! Kjører standard på 400mhz mitt og, men det er bare å tweeke med medfølgene "redline" overklokkings program.

Skrevet

Her er en liten oversikt over forskjellene mellom fks et 9600XT og Pro:

http://www.ati.com/products/radeon9600/rad...ro/compare.html

http://www.multicom.no/ har et Gecube Radeon 9600XT som etter hva eg har skjønt bruker 2.8ns minne og kjører default 500/650Mhz til 1,499,stilig vifte og det hele får man også som kan sees på bilde. :thumbup:

For 200kr mer får du Extreme modellen som tar i bruke 2.5ns minne og er klokket default til 500/700Mhz,har sjøl dette kortet og er Meget fornøyd :)

Skrevet
hva er forskjellen på "lite retail" og "full retail"? Ser at det er litt prisforskjell.

Lite-Retail: Du får med selve kortet og en driver.

Full-Retail: Du får med selve kortet, en driver, noen kabler og adaptere, noen programmer, masse dilldall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...