Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

NOS


Chosiso

Anbefalte innlegg

Hehe! Kebab GUD, du er litt morsom!

 

Med den påstanden din, så sier du vel også at vanlig LUFT er eksplosjonsfarlig eller hva?

 

Nå vet ikke jeg hvor stort trykk en NOS-flaske har.

Men med en dykkerflaske (200-300bar), så vil trykket som oppstår visst du slår hull i tanken (eller slår av ventilen) tilsvare 2kg dynamitt!

Og det har da ****** ingenting med innholdet i tanken å gjøre, det er nemlig trykket i tanken som "eksploderer".

Ta en titt på desse bildene, der er det ingen eksplosjonsfarlig gass, det er bare ren høytrykksluft! http://www.diveshop-pr.com/pages.dir/engl....kexplosion.html

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

bjaa: Har du noen erfaring med bruk av nos i det hele tatt? Du som maser og maser om slitasje? Jeg har jo sagt at nos sliter på motoren ja, men det er så lite at det mest er av akademisk interesse. Derimot blir det kortere serviceintervall.. Jeg er også fristet til å spørre hvor gammel du er..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
det er sant at det minker levetiden og ha NOS men det er søren meg vert det! det er en unik fartsopplevelse! det som er farlig med NOS er at det viss bilen begynner og brenne så smeller bilen og det er ike mye igjen av den men hvor ofte får du en bilbrann?

hvor i all verden har du dette ifra??

 

En av norges ledende bilsportbutikker\byggere sier at det ikke sliter på en normal motor.

 

At bilen skal sprenge er jo helt borti natta....

 

PS Man skal ikke inhalere lystgass! (ser ut til at noen her driver med det..)

Lenke til kommentar
det som er farlig med NOS er at det viss bilen begynner og brenne så smeller bilen og det er ike mye igjen av den men hvor ofte får du en bilbrann?

Det er nok motorer som går på alkohol, som kan smelle, f.eks. ved feil blandingsforhold luft/alkohol.

Endret av Opus
Lenke til kommentar

Bjaa har nok litt erfaring med å kjøre bil etter kva eg husker, sjølv om det ikkje er så veldig god kjøring det er snakk om.. :p

Bjaa: ikkje bli sur da, måtte bare fyre litt.. :p

 

Etter kva eg har hørt er nok ikkje NOS brannfarleg, da trur eg heller dere skal være redd for bensintanken som er under baksete.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men f. eks en ungdom på 18 som nettopp har fått sertfikatet bør ihvertfall ikke ha NOS i bilen, for det sier seg selv at det må gå galt!

 

Det var jo ensom skled 100m på taket over pudefjords broen (bergen), fordi han hadde brukte nos, og bilen hadde godt langs veggen i en tunell, godt rundt, og sklidd på taket 100m.

Lenke til kommentar
Men f. eks en ungdom på 18 som nettopp har fått sertfikatet bør ihvertfall ikke ha NOS i bilen, for det sier seg selv at det må gå galt!

 

Det var jo ensom skled 100m på taket over pudefjords broen (bergen), fordi han hadde brukte nos, og bilen hadde godt langs veggen i en tunell, godt rundt, og sklidd på taket 100m.

Bilen havnet ikke på taket fordi han brukte nos, men fordi han kjørte over evne. Han prøvde seg på et fartsstunt inne i tunellen, men greide ikke å håndtere bilen. Nos får ikke en bil til å legge seg på taket ved bruk.

 

Politi og media brukte den saken så godt som mulig for å rakke ned på både nos og brukerne.

 

Du mener derimot at det går fint om en på 18 kjøper seg en 320hk cossie når han får lappen enn å montere et 50hk nos kit i sin opel calibra 16v, som da ender på 200hk? Vil du begrunne uttalelsen din?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...