abdobe Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 Bilde, bilde, bilde, bilde, bilde, bilde, bilde, bilde, bilde, bilde, bilde! Vi vil se bilde! LoL, Dere skal få ønsket oppfyllt, men det blir senere i kveld. Har en annen jobb å gjøre først.
abdobe Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 Ok, Nå står bare oppryddingen igjen i kabinettet, men her er et bilde av resultatet:
Nikkor Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 K0000lt Nesten så vurderer og gjøre det samme på mitt...
abdobe Skrevet 23. januar 2004 Forfatter Skrevet 23. januar 2004 K0000lt Nesten så vurderer og gjøre det samme på mitt... Det dumme er at det tar opp kortplass, men det er utroooolig deilig å slippe viftestøy. Jeg skal selvølgelig teste oppsettet på litt mer krevende spill og Adobe Photoshop, men så langt ser det helt greit ut. Ingen grunn til noe vifte her nei... Anbefales inn til videre.
ballemann Skrevet 23. januar 2004 Skrevet 23. januar 2004 Hmm, har et par extra pentium kjølere jeg også, *tenke tenke* å modde cpu kjøler på gfx eller å ikke modde cpu vifte på gfx, det er spørsmålet...
abdobe Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Skrevet 24. januar 2004 Jeg har nå latt maskinen stått på en del timer, forsøkt litt spill, photoshop etc... og kan ikke lenger anbefale denne løsningen. Nå har det begynt å lagge. Jeg har måttet øke hastigheten på kabinettviftene, slik at maskinen bråker mer og CPUen har fått øket temperaturen med 2-3 grader pga varmeutvikling i kabinettet. Jeg mistenker at north bridge kjøleren (som står plassert 2-3 cm over skjermkortet påvirkes av varmeutviklingen fra baksiden av skjermkortet. Ulempen nå er at jeg jo har limt kjøleren fast til skjermkortet, slik at det nok blir vanskelig å sette på en tradisjonell vifte igjen. Jeg må derfor gå den tunge veien og kjøpe nytt. Dersom noen har anbefaling om et skjermort med vifte som er stille, og da mener jeg stille, til under 1500 kroner, så hadde det vært fint. En skuffelse, men lærerikt.
abdobe Skrevet 24. januar 2004 Forfatter Skrevet 24. januar 2004 Jeg ble lei av alt sammen og bestilte dette: Sapphire Radeon 9600XT 128 MB Måtte det være bra og stille nok.
Simen1 Skrevet 24. januar 2004 Skrevet 24. januar 2004 Jeg har måttet øke hastigheten på kabinettviftene, slik at maskinen bråker mer og CPUen har fått øket temperaturen med 2-3 grader pga varmeutvikling i kabinettet. Jeg ville bare si at varmeutviklingen er den samme med eller uten vifte. Det er bare temperaturen på skjermkortet som blir forskjellig. PS. ca 95% av varmeutviklingen fra GPU'en kommer ut fra kjøleribba.. De resterende 5% kommer ut på baksiden.. PS: Varmeutvikling (watt) er ikke det samme som temperatur (grader celsius).
abdobe Skrevet 25. januar 2004 Forfatter Skrevet 25. januar 2004 Nå har det gått et par dager. Det ser ut til at kortet har stabilisert seg noe. Dette kan jo ha sammenheng med at kjølepastaen har gått seg til litt mer. Det sies når detgjelder CPU'er at kjølepastaen skal utsettes for varme i 200 timer før den virker optimalt. Nå kjører systemet på 39 grader CPU, og 21 grader på HK, uten at det sier meg så mye da et er forholdsvis kalt i rommet (18 grader). Skjermkortet lagger ikke mer, men det virker litt tregere. Kan greit se en DVD og spille Call of Duty. Dette holder til det nye kortet kommer. Da kan jeg forhåpentlig vis slå ned på farten til kabinettviftene. Krisa er i allefall over.
abdobe Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 Yes! Å modde et TI4200 kort anbefales! Nå fungerer kjølingen perfekt. Jeg har satt ned hastigheten på kabinettviftene igjen og maskinen har blitt utrolig stille. Som tidligere nevnt så virker det som at problemene som først oppsto kom av at kjølepastaen ikke yter max før etter flere timers bruk. Nå viser det seg at en gammel pentiumkjøler faktisk fungerer bedre en den bråkete orginalvifta!!! Systemet viser nå 39 grader Idle CPU, og 21 grader på HK. Skjermkortet driver meg flott gjennom Call of Duty, uten lagging. Det eneste problemet jeg nå har er å bestemme meg om jeg skal returnere radon 9600XT kortet jeg har bestilt som erstatning for TI kortet. Vanskelig valg...
abdobe Skrevet 28. januar 2004 Forfatter Skrevet 28. januar 2004 Med fare for å eie hele tråden, så legger jeg til en oppfølging. Tror alikevel dette er interessant for mange. Nå har jeg klokket kortet til 301/504!! Det er stabilt og går flott gjennom alle spillene jeg besitter. radon 9600XT kortet jeg har bestilt går i retur. Denne fremgangsmåten anbefales til alle som måtte ønske det. Billig, 0 db, klokker flott, stabile temperaturer. (Jeg kommer ikke til å klokke videre fordi jeg ikke får kjølt ramen med pentiumkjøleren). Mao. det er ikke noen vits i å klokke mer en det er behov for. Benytter anledningen til å takke alle som har bidratt med gode ideer og motiverende innlegg.
Mr.Devil Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Lekkert, må nesten vurdere det derre... Hva var det du sa du festet kjøleren med?
C4STOR Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Lekkert, må nesten vurdere det derre... Hva var det du sa du festet kjøleren med? Han festet med lim og strips. Du har ikke vurdert ei stillegående vifte på kjøleren? Ei 15dB Papst vifte eller no sånt. Tror nesten jeg må prøve sjæl
JamesATaber Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Hvordan i allpakka har du fått tak i en slik kjøleribbe?
abdobe Skrevet 27. februar 2004 Forfatter Skrevet 27. februar 2004 Hvordan i allpakka har du fått tak i en slik kjøleribbe? Hei, som beskrevet tidligere i tråden, så tok jeg ribba fra en gammel Compaq maskin (550 Mhz Pentium). Denne gamle maskina har vært flott som "delelager" når jeg har bygd opp andre maskiner. Alt kan brukes til ett eller annnet. Ledingskoblinger, støyende kabinettvifte (som er helt flott på 7 og 5 volt), CD brenner, etc etc. Moralen er: kast stå lite som mulig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå