Gjest fbe26...381 Skrevet 4. september Skrevet 4. september Hvilke system bruker dere? Leier dere tjenester hos andre, eller ordner dere alt selv? Jeg jobber på kontor i et mindre entreprenør firma og vi leier tjenester hos ett annet firma og har tilgang til alt av papirer vi trenger innen HMS og rutiner osv. Vi har vært veldig fornøyde med det. Men samtidig så koster det en del kroner i året for denne tilgangen. Daglig ledere ønsker å finne ut om dette er noe jeg kan ta på meg i stede for at de leier inn et annet firma. Jeg føler meg ikke trygg på å ta på meg dette alene. Jeg har blitt litt kastet inn i denne kontorjobben, da det er en familiebedrift jeg er gift inn i. Så jeg har liten erfaring med hva som er vanlig i andre bedrifter. Noen som vil si noe om hva som blir brukt hos dere? Anonymous poster hash: fbe26...381
ilpostino Skrevet 4. september Skrevet 4. september Skal dere hoste systemet selv er det en del kostnader som sjefene kanskje ikke tenker på. For et lite firma kan det koste mer å ha det selv in-house. 1
Føniks Skrevet 4. september Skrevet 4. september Det er ikke pålagt å ha et digitalt system. Du kan spare mye ved å ha det i papirform. Men det er krav om et 40 timers HMS kurs. Skal du ta på deg denne oppgaven bør du starte med det. 1
IcedStrider Skrevet 4. september Skrevet 4. september ilpostino skrev (13 minutter siden): Skal dere hoste systemet selv er det en del kostnader som sjefene kanskje ikke tenker på. For et lite firma kan det koste mer å ha det selv in-house. Det holder med å ha slikt i lokale systemer uten å måtte ha type egen servere osv. Det holder at det lagres på lokale PCer. Det er ikke ofte ting som trengs å nås utenfra fra alle ansatte osv. Men ekstremt viktig at ting har backup. Det beste der er hvis man benytter type MS365 plattform osv, som lagerer i skyen. Vi har dette selv, men bruker HMS plattform via ekstern tilbyder, som også har masse systemer og ting vi kan bruke da det er bransjespesifikt. Lite firma så er det ikke så avanserte systemer man trenger til dette, men blir ofte dyrt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå