BlondGod Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Hei, jeg har fått tak i en RT2000 pakke fra matrox som jeg skal bruke til videoredigering, men samtidig er jeg en ihuga spiller av ganske krevende 3D spill. Er det noen her på forumet som vet om det går ann å kjøpe et tillegskort eller lignende som gjør at jeg kan kjøre 2 grafikkkort på samme maskin? Mitt andre grafikkort er 9600XT. Har jo hørt mye om at driverne til ATi er allergiske for andre drivere til skjermkort så det kan vel også bli et problem. Jeg har ikke tenkt å kjøre begge kortene samtidig forresten. Er det noen som vet om dette i det hele tatt er mulig å gjennomføre?
Piggsvinet Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Nei dettte er ikke mulig desverre, du kan ikke ha 2 AGP kort på samme hovedkort.
kjetilkl Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Hei, jeg har fått tak i en RT2000 pakke fra matrox som jeg skal bruke til videoredigering, men samtidig er jeg en ihuga spiller av ganske krevende 3D spill. Er det noen her på forumet som vet om det går ann å kjøpe et tillegskort eller lignende som gjør at jeg kan kjøre 2 grafikkkort på samme maskin? Mitt andre grafikkort er 9600XT. Har jo hørt mye om at driverne til ATi er allergiske for andre drivere til skjermkort så det kan vel også bli et problem. Jeg har ikke tenkt å kjøre begge kortene samtidig forresten. Er det noen som vet om dette i det hele tatt er mulig å gjennomføre? Til neste år kommer PCI-X for fullt, så du må nok vente til da - PCI-X har jo også hot-swap hvis du ikke skulle ønske å ha i 2 kort samtidig
drno21 Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 D kommer nok snart et hovedkort med løsning for dette problemet i nærmeste fremtid!!!
pskard Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Hei, jeg har fått tak i en RT2000 pakke fra matrox som jeg skal bruke til videoredigering, men samtidig er jeg en ihuga spiller av ganske krevende 3D spill. Er det noen her på forumet som vet om det går ann å kjøpe et tillegskort eller lignende som gjør at jeg kan kjøre 2 grafikkkort på samme maskin? Mitt andre grafikkort er 9600XT. Har jo hørt mye om at driverne til ATi er allergiske for andre drivere til skjermkort så det kan vel også bli et problem. Jeg har ikke tenkt å kjøre begge kortene samtidig forresten. Er det noen som vet om dette i det hele tatt er mulig å gjennomføre? Det er fult mulig. Det skal også kommet et quad-opteron hovedkort med 2x AGP 8x. Tror nok det kommer til å koste litt vel mye...
Ravusy Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Jaja, du kan jo gjøre the hard way, bytte skjermkort etter hva du skal gjøre..
pertm Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Du kan jo skaffe deg to PCer på et sett med Skjerm, mus og tastatur med en KVM switch.
JKJK Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 du kan jo sette opp en pc til, og bruke den ene til spill og den andre til video?
xthal Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Det er fult mulig. Det skal også kommet et quad-opteron hovedkort med 2x AGP 8x. Tror nok det kommer til å koste litt vel mye... Har du en link??
BlondGod Skrevet 19. januar 2004 Forfatter Skrevet 19. januar 2004 Beklager at det tok så lang tid å svare dere. Takk for mange svar. Pgressum, du skriver det er mulig, mener du det er mulig pr. idag? Et Quad opteron kort er nok laaangt over mitt kostnadsnivå ja.. men tanken var god Ellers høres det jo ut som om jeg må vente til PCI-X kommer på markedet. En ny PC med hardware god nok til å kjøre videoredigering har jeg desverre ikke råd til, men da hadde nok en KVM switch vært løsningen siden jeg ikke har råd til en Eizo skjerm til, og har du engang hatt Eizo så blir det meste annet en skuffelse. Takk for svar ihvertfall så slipper jeg å stresse rundt på nettet etter noe som kanskje ikke finnes.
enl Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Beklager at det tok så lang tid å svare dere.Takk for mange svar. Pgressum, du skriver det er mulig, mener du det er mulig pr. idag? Et Quad opteron kort er nok laaangt over mitt kostnadsnivå ja.. men tanken var god Ellers høres det jo ut som om jeg må vente til PCI-X kommer på markedet. En ny PC med hardware god nok til å kjøre videoredigering har jeg desverre ikke råd til, men da hadde nok en KVM switch vært løsningen siden jeg ikke har råd til en Eizo skjerm til, og har du engang hatt Eizo så blir det meste annet en skuffelse. Takk for svar ihvertfall så slipper jeg å stresse rundt på nettet etter noe som kanskje ikke finnes. PCI-X er jo kommet på markedet, men er beregnet for servere og bedre arbeidsstasjoner. Jeg tror imidlertid at det er PCI Express som kommer til å ta over for bla.a. AGP.
pskard Skrevet 19. januar 2004 Skrevet 19. januar 2004 Har du en link?? http://www.theinquirer.net/?article=13692
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå