Gå til innhold

Telenor+Elkjøp=svindel

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I dag var jeg hjemme hos min 70+ gamle mor til påske, og ble mildt sagt litt forbannet.

Hun fortalte at hun betaler 700 kroner per måned for telefonabonnementet sitt, så jeg sjekket hva det går i.

Joda, hun har vært hos Elkjøp og kjøpt ny mobil, og de insisterer på at hun trenger ubegrenset data og noe som de kaller "Sikre", når det eneste hun bruker mobilen til er å sjekke e-post og nyheter.

Sjekket dataforbruk, og hun har brukt ca 400 MB per måned. Så da var det vel helt naturlig for Elkjøp-gjøkene å pushe det aller største og beste abonnementet på henne.

"Sikre" er sikkert kjekt å ha mot svindel, men det blokkerer ikke de største svindlerne, som er Elkjøp og Telenor!!

Prøvde å logge inn på Mitt Telenor, eller hva i helvete det heter, for å nedgradere abonnementet, men engangskoden de skulle sende kom naturligvis aldri frem. Den ble vel stoppet i deres eget svindel-filter, kan jeg tenke meg!

For noen jævla svindlere Elkjøp og Telenor er, som anbefaler slikt til uvitende pensjonister som sier ja til alt. Hun kunne klart seg med f.eks. Chilimobil 1 GB til 119,-/mnd, noe hun skal få så snart jeg få logget meg inn.

Grrr!!!

Endret av Fibonacci
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Telenor Sikre leveres kun med ubegrenset data. Du kan altså ikke nedgradere abonnementet og beholde Sikre.

Dette kan gjerne være en tjeneste som passer godt for din eldre mor. Det er godt kjent at eldre er mer utsatt for svindel og lignende. Så jeg er ikke helt enig i din fordømmelse av de ansatte på Elkjøp. Men det er dyrt ja. 

Endret av Føniks
Skrevet (endret)

Pokker heller, jeg tipper du jobber i Elkjøp eller Telenor siden du sier en pensjonist trenger et mobilabonnement til 700 kroner per måned.

Hun er flink og sletter alle phishing-eposter hun får, og hun spør oss alltid om hun er i tvil, men hun har åpenbart blitt lurt til å takke ja til et abonnement og en tilleggstjeneste hun absolutt ikke trenger. Ville du kjøpt eller anbefalt noen et abonnement til 700 kroner per måned?

Hun sier "Sikre" gir beskjed om hvem som ringer, men det trenger da ikke koste 200 kroner per måned. Noe slikt burde vært inkludert i alle abonnementer, eller man kan installere en gratis app som gjør det.

Endret av Fibonacci
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Fibonacci skrev (18 minutter siden):

Pokker heller, jeg tipper du jobber i Elkjøp eller Telenor siden du sier en pensjonist trenger et mobilabonnement til 700 kroner per måned.

Hun er flink og sletter alle phishing-eposter hun får, og hun spør oss alltid om hun er i tvil, men hun har åpenbart blitt lurt til å takke ja til et abonnement og en tilleggstjeneste hun absolutt ikke trenger. Ville du kjøpt eller anbefalt noen et abonnement til 700 kroner per måned?

Jeg sier ikke det. Det er veldig individuelt, og er opp til din mor å vurdere hva hun vil betale for. 

Jeg er ikke enig at hun har blitt lurt. Dette er et produkt som kan passe for noen. Det er flere eldre som har blitt svindlet for titusenvis av kroner her i landet.

Din mor er nokså lettlurt om hun har blitt lurt til å takke ja til dette, om det er noe du skal hevde. Selgere på Elkjøp ligger nokså lavt på rangstigen for svindlere 😂 Kanskje hun trenger dette da?

Endret av Føniks
Skrevet (endret)

Det er åpenbart at Elkjøp og Telenor her spiller på uvitende gamlingers frykt og utvitenhet for å selge unødvendige produkter, men bare fortsett å forsvar de, du.

Det de burde ha sagt, var: "Jeg ser du nesten ikke bruker mobildata. Da kan jeg anbefale vårt minste og billigste abonnement".

Endret av Fibonacci
  • Liker 1
Skrevet (endret)
Fibonacci skrev (7 minutter siden):

Det er åpenbart at Elkjøp og Telenor her spiller på uvitende gamlingers frykt og utvitenhet for å selge unødvendige produkter, men bare fortsett å forsvar de, du.

Alt er relativt. Driver Elkjøp og Telenor med overselging? Absolutt, det har dem alltid gjort, og vil alltid fortsette med.

Men du kan ikke hevde at ingen eldre har behov for et produkt som Telenor Sikre.

Her har du en eldre kvinne som ble lurt for 800 000kr. Hun bør nok gå for Telenor Sikre…

https://www.telenor.no/om/presse-og-media/pressemeldinger/politiet-dnb-og-telenor-gaar-sammen-om-aa-bekjempe-svindel-mot-eldre.page?srsltid=AfmBOoqAqlJ50VFhd6c3-C5G3G-mYQFossL1jqyCps5uNRhB0LwRqzdG

Endret av Føniks
Skrevet (endret)

Setter Elkjøp heretter i samme kategori som indiske Microsoft callsenters.

Men kanskje er dette lakmustesten: Dersom man kjøper et telefonabonnement til 700,-/mnd, trenger man faktisk svindelforsikring.

Endret av Fibonacci

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

• Opprett ny...