Gå til innhold

Hvilket hovedkort bør jeg kjøpe?


Catod

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Soyo SY-K7V. Les test her: http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q..._nforce-12.html. Skal du overklokke, kan Soltek SL-75DRV2 være et godt alternativ.

 

Abit KR7A er verdt å titte på. Epox EP-8KHA+ er også et sikkert kjøp. Du kan finne det på tilbud mange steder.

 

Tenker du å bytte ut RAMen bør du se på hovedkort med VIA KT333 chipset (DDR333, 8xAGP, UBS2.0, ATA 133, f.x Asus A7V333.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-12 12:30, eunaas skrev:

hvorfor ikke MSI ???


 

fordi jeg fikk et defekt kort :smile:

 

men, seriøst.. feilen på dette kortet gjorde at jeg kunne reboote 1 av ca. 20 ganger. alle de andre gangene fikk jeg 'cpu failed to initialize'. enkelte ganger kunne maskinen nekte å funke en hel dag.

 

søker du på msi sitt forum / dejanews.com etter '4 red leds', så vil du få opp temmelig mange tråder med akkurat dette problemet.

 

jeg kjøpte meg ny powersupply (fra 300w til 430w) som anbefalt av mange andre, men nix.. no go.

 

og dessuten, ikke kompatibel med geforce4.

 

trenger du flere grunner?

 

problemet over forsvant som dugg for solen når jeg fikk det nye kortet mitt (kr7a)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-12 12:05, Catod skrev:

Ser at databutikken.com selger EPoX 8KHA+ VIA KT266A for 1064 kr. Er ikke dette et godt kjøp? Noen som har erfaringer med dette hovedkortet?


 

Jeg tror du treffer spikeren på hodet med dette hovedkortet. Jeg tviler på at et er andre hovedkort som gir deg like mye for pengene som dette. Så vidt jeg har lest av tester (og det er endel), så er dette hovedkortet temmelig likt Abit KR7A hovedkortet (som jeg har selv). Men som du ser er det til en mye hyggeligere pris.

 

Epox kortet har jo alle tenkelige innstillinger i bios, noe som kan være svært hyggelig med den hardwaren du allerede har.

 

Jeg hadde ikke vært i tvil. Kjøp Epox kortet !

Lenke til kommentar

HVis du har planer om og anskaffe et GF4 med tiden er det ikke spes smart og kjøpe Epox kortet. nVidia's refrence (Ti4600) design passer ikke med 8kha+ fordi 8kha+ aviker fra AGP 2.0 standarden. Epox har plassert 2 kondensatorer for nærme AGP porten, pga av disse kræsjer en kondensator på GF4 med kondesatoren på hk'et.. Men det finnes også folk som har klart og dytte ned sitt GF4 kort, men det er vel litt risikabelt og satse på at det passer (noe som er lite sannsynlig).

Ellers er det et kjempkort! Måtte bytte ut mitt p.g.a av de onde kondensatorene :sad:

Skal du ha et PC2700 basert Hk burde du vente til Via Kt-333a kommer...Eller kansje SIS 748..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...