Gjest 1b51c...58a Skrevet lørdag kl 12:08 Skrevet lørdag kl 12:08 Hei Jobben driver og lager turnus for året og har sendt forespørsel til alle om å legge inn ferie for i år. Jeg er pr nå sykemeldt med kronisk sykdom og under behandling og lurer på om jobben kan forvente at jeg planlegger ferie frem i tid når situasjonen er uavklart? Jeg vet ikke om det er mulig for meg å komme tilbake i jobb med det første da det er arbeidsoppgaver som ikke er forenlig med jobben jeg gjør. Hvilke rettigheter har jeg? Kan jeg be om at ferieplanene utsettes? Anonymous poster hash: 1b51c...58a
Salvesen. Skrevet lørdag kl 12:10 Skrevet lørdag kl 12:10 Gjest 1b51c...58a skrev (2 minutter siden): Hei Jobben driver og lager turnus for året og har sendt forespørsel til alle om å legge inn ferie for i år. Jeg er pr nå sykemeldt med kronisk sykdom og under behandling og lurer på om jobben kan forvente at jeg planlegger ferie frem i tid når situasjonen er uavklart? Jeg vet ikke om det er mulig for meg å komme tilbake i jobb med det første da det er arbeidsoppgaver som ikke er forenlig med jobben jeg gjør. Hvilke rettigheter har jeg? Kan jeg be om at ferieplanene utsettes? Anonymous poster hash: 1b51c...58a Du kan fint ta ferie når du er sykemeldt.. Ferie ved sykmelding: Pasientinformasjon - Helsedirektoratet
Tussi Skrevet lørdag kl 12:13 Skrevet lørdag kl 12:13 (endret) Du må legge inn ferie. Og hvis du er sykemeldt når ferien avvikles, får du det tilbake, hvis du er delvis sykemeldt må du avvikle ferie på avtalt tidspunkt All ferie under sykemelding må rapporteres til NAV Endret lørdag kl 12:25 av Tussi
Gjest 1b51c...58a Skrevet lørdag kl 12:30 Skrevet lørdag kl 12:30 Salvesen. skrev (19 minutter siden): Du kan fint ta ferie når du er sykemeldt.. Ferie ved sykmelding: Pasientinformasjon - Helsedirektoratet Jeg er pr nå ikke i form til noe ferie. Anonymous poster hash: 1b51c...58a
Føniks Skrevet lørdag kl 12:32 Skrevet lørdag kl 12:32 (endret) Gjest 1b51c...58a skrev (2 minutter siden): Jeg er pr nå ikke i form til noe ferie. Anonymous poster hash: 1b51c...58a Arbeidsgiver må lage en plan for ferieavvikling, også for de som er sykemeldte. De kan ikke vite hvorvidt du er tilbake i arbeid til sommeren eller ikke. Det kan heller ikke du vite. Om du ender opp sykemeldt likevel så blir ikke feriedagene dine brukt opp. Endret lørdag kl 12:34 av Føniks
Gjest 1b51c...58a Skrevet lørdag kl 12:36 Skrevet lørdag kl 12:36 Føniks skrev (2 minutter siden): Arbeidsgiver må lage en plan for ferieavvikling, også for de som er sykemeldte. De kan ikke vite hvorvidt du er tilbake i arbeid til sommeren eller ikke. Det kan heller ikke du vite. Om du ender opp sykemeldt likevel så blir ikke feriedagene dine brukt opp. Men når jeg søker få jeg dette: Dersom arbeidstaker etter § 9 har rett til å kreve at ferien utsettes, kan arbeidsgiver heller ikke pålegge arbeidstaker å fastsette ferie etter § 6 mens sykdom pågår. Dette er standard juridisk metode: Spesialregel (§ 9) går foran hovedregel (§ 6). stemmer ikke det da? Anonymous poster hash: 1b51c...58a
Føniks Skrevet lørdag kl 12:43 Skrevet lørdag kl 12:43 (endret) Ja, du har rett. Du kan be om at ferie utsettes når du er 100% sykemeldt. Da må du også være klar over at arbeidsgiver kan holde tilbake feriepengene dine. Endret lørdag kl 12:43 av Føniks
Gjest 1b51c...58a Skrevet lørdag kl 14:36 Skrevet lørdag kl 14:36 Føniks skrev (1 time siden): Ja, du har rett. Du kan be om at ferie utsettes når du er 100% sykemeldt. Da må du også være klar over at arbeidsgiver kan holde tilbake feriepengene dine. Men gjelder det også planlegging?? Anonymous poster hash: 1b51c...58a
Tussi Skrevet lørdag kl 14:41 Skrevet lørdag kl 14:41 Gjest 1b51c...58a skrev (4 minutter siden): Men gjelder det også planlegging?? Anonymous poster hash: 1b51c...58a Ja, vi fikk klar beskjed om at ferieønsker må legges inn i planleggingen, vi har ikke lov å endre ferie ila året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå