Spillredaksjonen Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar Kommentar: Helvete er andre folk Selv de mest utadvendte av oss har ikke lyst til å være sosiale hele tida. Uansett hvor mye spillselskapene tjener på det. Les hele saken på Gamer.no» 1 1
cocos Skrevet 8. februar Skrevet 8. februar "Men jeg må innrømme at jeg satt og så på lanseringen av førstnevnte og tenkte mitt om at det er mer lønnsomt med noe du må betale månedlig abonnement på, som forretningsmodell." Er glad for at man ikke MÅ ha abonnement for å spille ESO, men det er jo praktisk. Final Fantasy, derimot... Personlig liker jeg best å spille PVE i ESO, PVP har aldri vært min greie. Så gleder meg til GTA 6 kommer, for da kan jeg kose meg i flere hundre timer med et solospill igjen. 1
Erlink Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar Akkurat nå skulle jeg ønske Sim City lyktes. Akkurat den modellen er jo en slags parasosial spilling der du bygger din by og noen (f.eks. ungen min) bygger sin, men der det legges opp til utveksling av ressurser. Problemet var at dette var tvunget og noe man var avhengig av for å få byen til å gå rundt, i tillegg til at plassen var alt for trang. Som en artig tilleggsmodus, hadde jeg elska det nå. (mindre interessert da det kom ut)
Dorf_2003 Skrevet 9. februar Skrevet 9. februar Problemet vi nå har en stor overvekt av gratis spill. Disse er gjerne online, kraftig pay to win, eller pay to skin og "trener" barn og unge til å senke forventingene til spill kvalitet (roblox er et godt eksempel på dette, gratis, elendig kvalitet og robux). Jeg har en sønn som er fortapt i Roblox universet. Og jeg bruker å sjekke hva han spiller. Nesten alt de spiller er dårlige kopier av spill som allerede eksisterer til en pris av 200-300kr. Men Roblox er gratis, og der er alle vennene, så sånn blir det. Det er i stor grad de spillene som er gratis som nå definerer trendene i spillverden i dag. Også de tilfeldige indie spillene som klarer å treffe i HYPE markedet, som lever sin egen verden, og som ikke bryr seg så mye om et spill er bra eller ikke. Simcity er ikke så et så dårlig spill som folk vil ha det til. Spillet ble bare alt for lite, for å kunne engasjere over tid. jeg likte spesielt godt at vi kunne spille noen venner ilag, og at man kunne sende hverandre "hjelp". Men pga latency så kunne det jo ta en halvtime fra ting var sendt, til spillet registrerte at jeg hadde sendt det. Så her var det store tekniske utfordringer. Som flerspiller, så falt nok spillet sammen. Og som enspiller ble det for lite. men både veistyrt infrastruktur og modulbasert bygging ble tatt med videre i Cities. Så det er jo et tegn på at Simcity ikke var helt på villspor? Man bør rose store spillselskap som prøver å lansere noe nytt. Vi lever jo i et "oppfølger" helvette for tiden, der vi har 20 utgaver av COD 40 utgaver av "fifa" og 10 utgaver av Battlefield, som omtrent er helt like som oppfølgeren bare med litt annet "miljø" eller litt forbedret grafikk. Hadde folk sluttet å ha klippekort på disse titlene og heller spredd pengene litt rundt, så ville vi nok automatisk fått mer variasjon i spillmarkedet.
rabler Skrevet 10. februar Skrevet 10. februar Quote «Jeg er ikke så særlig glad i å snakke med folk jeg ikke kjenner over nett» Same. Det er derfor min reise i WoW stoppet med en level 32 druid. Jeg husker jeg spilt Daggerfall og drømte om en verden der vi var mange spillere, og når vi fikk det så viste det seg at idéen var god, men ikke for meg. Jeg har spilt Genesis, Xyllomer, Ultima Online, Everquest, WoW, Asherons Call og selvsagt Eve Online og endelig innfunnet meg med at jeg trives best for meg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå