The Avatar Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden Trulss skrev (4 timer siden): Man er tvunget til å ha håndbaggasje og mye skal ikke sendes som innsjekket bagasje. Verdisaker, medisinsk utstyr, computere, powerbanks etc. Det er også relativt håplaust kor lite sikkerheit det er rundt din innsjekka bagasje. Ved ankomst blir bagasjen kasta ut på bandet, og du må nesten berre håpe at ingen stjeler eller tar med seg feil koffert. I tillegg må du sjølvsagt stole på at ingen utru tener stjeler frå bagasjen din på eit eller anna tidspunkt mellom at du leverer frå deg kofferten til den dukker opp igjen på bandet. Sjølv med berre klær så er det typisk verdiar for mange tusen i kofferten.
Snylter Skrevet 14 timer siden Skrevet 14 timer siden 11 minutes ago, The Avatar said: Det er også relativt håplaust kor lite sikkerheit det er rundt din innsjekka bagasje. Ved ankomst blir bagasjen kasta ut på bandet, og du må nesten berre håpe at ingen stjeler eller tar med seg feil koffert. I tillegg må du sjølvsagt stole på at ingen utru tener stjeler frå bagasjen din på eit eller anna tidspunkt mellom at du leverer frå deg kofferten til den dukker opp igjen på bandet. Sjølv med berre klær så er det typisk verdiar for mange tusen i kofferten. Her har du et svært godt poeng. Jeg har selv opplevd å bli frastjålet bagasje, det skjedde etter at bagasjen ble lastet på flyet på Jose Marti (Havana) men før den havnet på bagasjebåndet for utlevering på CDG (Charles De Gaulle, Paris) En opptelling av det jeg hadde i bagasjen for min 2 uker lange ferie var ca 28k. Jeg bruker ikke merkeklær og sånt, klær og koffert ble totalt 25k mens det var ca 3k i alkohol og annet jeg anskaffet underveis på reisen. Enda verre er det at flyselskapet ikke har plikt til å erstatte særlig mye, rundt 10k stopper ansvaret deres på og resten må man ta på reiseforsikringen. Jeg er bare glad bagasjen forsvant på vei hjem og ikke på vei bort dit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå