Gå til innhold

Har sympati noen verdi?

Anbefalte innlegg

Skrevet
skaftetryne32 skrev (3 minutter siden):

Om sympati blir til støtte så har den jo en viss verdi, sympati fra en person som blir til støtte er ikke stort, men om den personen kan mobilisere ti personer som selv mobiliserer ti personer hver så har man en grasrot bevegelse, og ballen ruller videre.

Det er sant. Men dersom noen aktivt søker etter sympati og samtidig viser antipati mot noen så er jeg redd man skyter seg selv i foten. Og mhp Israel og Gaza konflikten så tror jeg dette er akkurat hva man har gjort. Det er en ting å søke sympati,men viser man sterk antipati mot noen andre så smuldrer alt opp. Jeg tror at veldig sterke ytre krefter alltid vil gå i denne fellen. En høyre regjering i Israel tråkket i salaten her..og det kan se ut som Trump i USA også er på samme sti. Det er ødeleggende for fred og forståelse i verden å drive på slik. Trump mangler jo empati så der er det lite å hente,men Israel kan jo snu galskapen på Gaza ved å aktivt bidra med hjelp og humanitær støtte til sivile i Gaza. Fortsetter de med antipati mot palestinere så er løpet kjørt og man vil fortsette med evig konflikt der nede.

Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...