Gå til innhold

Bioware lover at neste Mass Effect fortsatt er på vei

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
18 minutes ago, Evil-Duck said:

Nå nevner jeg bare BG3 fordi spillet oppfyller de kriteriene som antiwoke-mobben ofte henger seg ekstremt opp i, som "non-binary" valg som identitet i character creation, kroppstype i stedet for mann og kvinne, pro-LGBTQ-budskap osv., samtidig som det er et av de mest suksessfulle spillene i moderne spillhistorie, så hele dette narrativet om at woke spill automatisk gjør det dårlig fordi de er woke faller da litt til sin egen urimelighet. Ikke fordi jeg selv er spesielt opptatt av hva som er woke eller ikke.

Joda, eg forstår for all del den.

Eg syns berre klagene om woke i disse spillene er spesielt triste fordi mange av spillene ikkje ein gong har særskilt god "woke" innhald. I BG3 sitt tilfelle for eksempel så er det igjen ganske strengt begrenset nøyaktig for nokon som evt er intetbinær - du må velje enten stor mannlig fasong, eller liten kvinnelig fasong, osv.

BG3 er jo fantastisk spill, men på LGBTQIA+ fronten er det egentlig litt svakt.

Endret av Drunkenvalley
Plassert tekst tilbake i sitat for å videreføre kontekst pga ny side.
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spillet ser ut til å være satt frem i tid, slik artikkelen sier, og jeg tror sjansen for at Shepard kommer tilbake er ganske lav. Det virker som BioWare ønsker å gå videre med en ny historie og nye karakterer, noe som på en måte er spennende, men også litt trist. Shepard har jo blitt en legendarisk figur etter å ha reddet både verden og hele galaksen, så det gir mening at de lar den historien hvile. Samtidig hadde det vært utrolig kult med et lite glimt av Shepard, kanskje en cameo?

Jeg håper også at noen fra det gamle crewet til Shepard får en større rolle, eller i det minste at vi får se flere av karakterene vi allerede kjenner til. Det ville vært en fin måte å bygge bro mellom trilogien og det nye kapittelet.

Uansett blir det spennende å se hvilken retning de tar denne gangen, og hvordan de bygger videre på alt som kom før.

• Liker 2
Skrevet

Ein ting du ser med Andromeda er at dei virkelig hoppet heilt ut av original universet nøyaktig for å kunne unngå svare på kva endelige resultatet i trilogien var. 👀 Det var ikkje heilt dum ide i seg sjølv, om ein ynskje unngå svare for spillere kva "canon" utfallet var.

Lurer litt på korleis dei tenker løse det generelt i eit nytt Mass Effect spill.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...