Zarachas Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Hei har et lite problem her ,prøver å koble pcen til tven.. Bruker en scart tilkobling har da en adapter som har svideo plugg, har satt den på input... Deretter har jeg en svideo kable fra adapteren til skjermkortet ( fx5600) Jeg vet den er tilkoblet for når jeg starter opp pcen vises det samme på tven, men da i svart hvitt... Så skjer følgene, når jeg kommer til windows ser det ut til at tven kobler ut.. Har noen mulighet til å hjelpe meg .. evt gi meg en skritt for skritt guide slik at jeg kan gjøre dette riktig....
Ash Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Svart/hvitt bilde når du bruker svideo betyr vanligvis at tven din ikke skjønner svideo signalet. Har du to (eller flere) scart innganger på tven bør du prøve en annen. Det er ganske vanlig på tver at en scart inngang skjønner svideo og den andre skjønner rgb (Sony f.eks er veldig glad i den løsningen). Du må slå på tv utgangen i skjerm innstillingene for å få bilde der når du er i Windows. Tv utgangen er vanligvis skjerm nr. 2 i innstillingene.
Mr D Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er: - Skjermkort ikke stilt til PAL. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). På de aller fleste GF-kort har du en mulighet for å gi kompositt istedenfor s-video hvis du har en TV som ikke støtter s-video. For mer presis hjelp: Hva slags TV har du?
TheDarkListener Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Hadde det samme problemet for en stund siden.
Mr D Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 hmm har en philips ikke helt ny Det var ikke mye info.... Hvilken modell? Står på hvit lapp på baksiden. To siffer (størrelse i tommer) + 1 eller 2 bokstaver + 3 eller 4 siffer
Roald! Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Hadde akkuratt samme problem! Det løste eg ved å bruke composite kabel som fulgte med kortet. Tv en min støttet ikkje s-video
Sjefern Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 (endret) *ARGH* Jeg leser på dette forumet det samme spørsmålet minst en gang i uken! Bruk søkerfunksjonen! For å vise hva jeg mener skrev jeg det første du skrev i emnefeltet og fikk minst 5 svar som alle sammen forklarer problemet ditt. Bare se SELV Hvis jeg hadde byttet om litt på ordene hadde jeg sikkert funnet enda flere. Edit: Ser at du er ny her på forumet så det er ikke sikkert du vet om søkerfunksjonen men nå vet du det ihvertfall Veldig mye som er blitt diskutert før på dette forumet. Søk først og spør etterpå. Velkommen til forumet Endret 18. januar 2004 av Sjefern
Zarachas Skrevet 18. januar 2004 Forfatter Skrevet 18. januar 2004 Vurderte faktisk å gjøre det men skjønner du var klar over den funksjone, men fant ikke noe svar der jeg søkte å regnet med at ikke folk gadd og hjelpe meg drsome jeg kom med noe mer på et allerde veldig diskutert tema skal vi se Philiphs 25pt4523/33 hva trenger man evt for å koble til komposit kabelen den passer jo ikke inn i s video utaket
Mr D Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 skal vi se Philiphs 25pt4523/33 hva trenger man evt for å koble til komposit kabelen den passer jo ikke inn i s video utaket Klarer ikke å gi helt eksakt svar ang. denne TV. Fant bare generelle data for en serie som bruker samme chassis. Hvis TV bare har en scart, støtter den ikke s-video. Hvis den har to scart, støtter den s-video hvis du velger EXT2 Y/C. Hvis TV-en bare har en scart må du bruke kompositt, og det kan du antagelig velge ett eller annet sted under skjerminnstillinger -> avansert. Hvis ikke, få tak i en slik adapter.
snole Skrevet 18. januar 2004 Skrevet 18. januar 2004 Jeg tror det er på tide at det blir lagd en sticky tråd om dette her temaet. Er nesten hver dag en ny som kommer inn her med s/v på TV'en. Begynner å bli frustrerende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå