otnokes Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Ny studie: Sveits topper listen over verdens 10 smarteste land, basert på faktorer som gjennomsnittlig IQ og utdanningsnivå. Full liste (med Smart Capital Index) er: Sveits (92,02), Storbritannia (89,40), USA (89,18), Nederland (87,30), Belgia (86,58), Sverige (85,62), Tyskland (85,40), Polen (80,70), Danmark (80,46) og Finland (80,24). Hvor er Norge? Er svenskene, danskerne og finnene virkelig klokere enn oss?! 😩😡😱 https://www.forbes.com/sites/duncanmadden/2025/01/28/new-survey-ranks-the-ten-smartest-countries-in-the-world/
Krig og fred Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden Quote An interesting anomaly is Germany, which ranks very highly for Nobel Prize nominations and IQ (matching the Netherlands), but whose score is brought down by the low percentage of adults educated to bachelor's degree level or higher. Jobber du på bilfabrikk har du mest sannsynligvis ikke bachelorgrad. Det gjør du heller ikke hvis du jobber på fiskebåt i Norge.
otnokes Skrevet 13 timer siden Forfatter Skrevet 13 timer siden Krig og fred skrev (30 minutter siden): Jobber du på bilfabrikk har du mest sannsynligvis ikke bachelorgrad. Det gjør du heller ikke hvis du jobber på fiskebåt i Norge. Nei, sikkert ikke det. Men hvor mange jobber på fiskebåt i Norge?
trn100 Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden otnokes skrev (17 minutter siden): Nei, sikkert ikke det. Men hvor mange jobber på fiskebåt i Norge? Omtrent 10.000 pr. dd, og de står for rundt 150 milliarder i omsetning til utlandet hittil i år. Er dog litt usikker på fordelingen mellom faktiske fiskere og de som jobber i næringen. Men det var noe helt annet enn det du egentlig lurte på? Jeg ble i alle fall litt avsporet 😉
Krig og fred Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 52 minutes ago, otnokes said: Nei, sikkert ikke det. Men hvor mange jobber på fiskebåt i Norge? Færre enn noen sinne da fabrikktrålerne tar arbeidsplasser. Men det jobber vel en del på slakterier vil jeg tro. Er man oljearbeider trenger du heller ikke bachelor. De jeg kjenner som er på rig, har bare et slags sertifiseringskurs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå