Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Singel eller i et forhold man er misfornøyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis ingen av jentene man er interessert i er interessert i deg, og man ikke er interessert i de jentene som er interessert i deg. Skal man senke standarden så man går inn i et forhold hvor man ikke er fornøyd eller være singel resten av livet?

Videoannonse
Annonse
Gjest 911ad...9d1
Skrevet

Jeg er litt i samme situasjon. Snakker med en jente nå som jeg ikke akkurat har falt pladask for, men hun er snill, omtenksom og søt. Hun har bena godt plantet på jorda og blir nok en god mor/kone.

Usikker på om jeg hadde blitt direkte misfornøyd, men det ikke den samme kjærligheten i starten hvertfall. 

Anonymous poster hash: 911ad...9d1

Skrevet
Gjest 911ad...9d1 skrev (24 minutter siden):

Jeg er litt i samme situasjon. Snakker med en jente nå som jeg ikke akkurat har falt pladask for, men hun er snill, omtenksom og søt. Hun har bena godt plantet på jorda og blir nok en god mor/kone.

Usikker på om jeg hadde blitt direkte misfornøyd, men det ikke den samme kjærligheten i starten hvertfall. 

Anonymous poster hash: 911ad...9d1

Det handler om å ta en beslutning og hun høres ut som et godt valg.
Med mye erfaring i bagasjen vil jeg hevde at perfeksjonsjaget etterhvert går over i et samarbeidsforhold hvor man har gjensidig nytte/hygge av hverandre og respekterer forskjeller. 

Skrevet

Hva hadde du selv syntes hvis dette var grunnen til at en jente gikk inn i et forhold med deg? Når jeg har opplevd noe lignende (høres ut som en veldig vanlig erfaring), har jeg prøvd å vise meg verdig, så lenge jeg kan stå for det jeg "sikter mot å bli" uten at det går utover verdigheten og integriteten. Det er tross alt ikke alle kriterier som er særlig rimelige, men det ser man nødvendigvis ikke der og da, spesielt hvis man er ung.

Skrevet
Lemongrass skrev (1 time siden):

Hvis ingen av jentene man er interessert i er interessert i deg, og man ikke er interessert i de jentene som er interessert i deg. Skal man senke standarden så man går inn i et forhold hvor man ikke er fornøyd eller være singel resten av livet?

Nei, det er bedre å være singel enn i et forhold man ikke er fornøyd med. Når du legger til "..singel resten av livet", så overdramatiserer du det veldig, og det virker som du ikke er helt fornøyd med deg selv. Kanskje jeg ville startet der. Finn ut hva du vil i livet. Hva du har behov for. Dekk dine egne behov slik at du kan ha det fint som singel, men enda bedre sammen med noen når du finner noen du er fornøyd med. 

I forhold til å senke standarden, så spørs det hvordan man ser på det. Det handler mer om å finne ut hva som er absolutt viktigst, og hva man kan leve med. Det er litt som når man skal kjøpe bolig. Man har en viss sum å kjøpe for, og selv om man helst skulle hatt en rådyr villa, så må man innse den harde realiteten at det er utenfor rekkevidde for folk flest. Så man finner ut hva det viktigste man ønsker ut av en bolig, og så går man etter boliger med disse styrkene og som kanskje har andre svakheter man ikke synes er så farlig slik at man kan få det som gir mest verdi for deg i markedet som er tilgjengelig for deg. Det kan være at man er villig til å bo i et kått så lenge det er sentralt, eller at man synes det er greit å bo på landet siden stor plass er hovedprioriteten. Sånn er det med dating også. Og noen ganger må man dessverre oppleve en del man ikke er fornøyd med før man finner ut hva man verdsetter mest.

Men det betyr ikke at man skal inngå et forhold med manglende følelser. En form for betatthet er nødvendig, og i fleste tilfeller kan man bli mer/mindre betatt av noen etter hvert som man blir bedre kjent alt etter hvordan det utvikler seg.

Råd

• Prioriter å ha det bra med deg selv uavhengig av forhold (du vil fremstå mer attraktiv, og samtidig ha det bedre)
  • Gjør ting som putter deg i situasjoner hvor du kommer i prat med nye mennesker, og hvor det er mulighet til å bli bedre kjent med dem. Da utvider du horisonten for typer personligheter og hvem du går godt med og ikke, og får et større nettverk som gjør det lettere å finne noen.
  • Erfaring tilsier at det er noen der ute for alle.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...