hoodoo Skrevet 31. oktober Skrevet 31. oktober (endret) Slik jeg tolker denne saken fra Fagbladet så fungerer det slik: Hvis du jobber deltid og tar en ekstravakt på kveld elller natt så skjer følgende: - Da får du pensjonsopptjening av den vanlige timelønna. Men IKKE for kvelds/natt/helgetillegg. Hadde derimot vakta vært innbakt i turnusen i en faststilliing så hadde du fått pensjonsopptjening for tilleggene også. Jaggu mye å ta tak i når det gjelder arbeidsliv i dette landet altså. https://www.fagbladet.no/nyheter/advarer-mot-deltids-felle-mange-vet-ikke-at-de-gar-glipp-av-pensjonspoeng/725545 Endret 31. oktober av hoodoo
Nedward Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Strengt tatt burde det komme en lovendring som tilsier at ALL lønnsinntekt skal telles mot pensjon. Det er samme greia i private innskuddsordninger - du får ikke pensjonsopptjening for overtid.
Salvesen. Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Er ganske vanlig at en kun får privat pensjon på fastlønn. Jeg har forhandlet meg frem til at jeg får på bonus også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå